Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Uønsket downloads på trådløs bredbånd, trenger hjelp.


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bruker trådløs internett (totalnett)og er plaget med at det lastes ned stadig vekk på min pc uten at jeg har gjort noe. Ser på dumeteret at det lastes ned noe og det kan holde på fra minutter til ca 1/2 time eller lengre i høy hastighet opp til 800 kbps.

Har Tiny Firewall og finner ikke ut noe der. Det har hendt at det er blitt lastet ned selv om jeg ikke kommer meg på nettet, men har exelent signal styrke på outoor router client manager.

Er det noen som sniker på pcen min?

Har ikke funnet virus på pcen, bruker norton antivirus som fulgte med i Norton system commander 2003. Må tilføye at jeg har formatert og innstalert win-Xp på nytt flere ganger uten at det hjelper.

kan noen hjelpe meg?

På forhånd takk.

Mvh Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har trådløst bredbånd hjemme (Fosen Kraft). Jeg kan opservere med mitt nett at min router kommuniserer i stor hastighet med klientboksen som tilhører antennen. Om det er dette som skjer med ditt nett er uvist, men jeg tviler på at det er uvedkommende inne på din maskin, høres nesten utekelig ut i disse "brann mur vegg tider".

 

Lykke til videre

 

John Kr

Lenke til kommentar

sjekk i admin på Tiny hvilke applikasjoner som har rettigheter til trafikk. dersom du ser noe du er skeptisk til så bare sletter du den. hvis den er legitim så er det bare å godta den neste gang ned kommer opp. samme gjelder for md5 signaturene.

 

ellers så trenger du en anti-trojan hvis du vil være helt paranoid. www.anti-trojan.net er en, men det finnes horder. google eller let litt på download.com

 

spybot er også å anbefalle

Lenke til kommentar

Har selv Totalnett. Det kan være at noen laster ned fra deg på det "interne nettverket". Så om du har noen mapper/filer du har delt så prøv å sett passord på disse, eller la være å dele noe som helst. Det kan være grunnen til at noen(noen innad i tnett-nettverket) har lastet ned fra deg selv om du ikke har tilgang til det "eksterne nettet"/internett.

Lenke til kommentar

Noe du kan gjøre, er å starte dosshellet (start, runkjør, skriv cmd) og skrive netstat i dos-shellet. Da kommer det en oversikt over alt som er tilkoblet maskinen din, med IP-adresse og hostname.

Dersom du lukker alt du vet som bruker nettet og det fortsatt er trafikk, bør det stå der hvem maskinen din kommuniserer med.

Lenke til kommentar

Det er tull.

QoS reserverer 20% av båndbredden BARE hvis du har QoS aware software som selv gjør reserveringen.

 

XP sharer automatisk ut alle diskene i et såkalt "administrativt share". Det er bare tilgjengelig for administratorer, men dersom du ikke bruker passord på admin kontoen (noe mange gjør), kan jo hvem som helst komme inn.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...