Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Feil med Range Rover Sport?


Anbefalte innlegg

Hei,

per i dag har vi en Mercedes ML (nye generasjonen), og er veldig fornøyde. Det har ikke vært noe galt med den i det hele tatt, og vi har fått topp service hos Bertel O. Steen. Saken er den at min far og jeg mistenker at bilen kommer til å falle en god del i pris fremover, så vi tenker å bytte bil før verdien praktisk talt er halvert. Med dette ser vi på Range Rover Sport. Dette er jo biler som ser svært bra ut, men vi har ikke så veldig god erfaring med Range Rover mtp feil og servicer. Har dette bedret seg med årene slik at Range Rover Sport nå er like driftssikker som f.eks. Mercedes ML?

Har også hørt rykter om at 1. generasjon RR Sport, fra 2005, har mer feil enn RR Sport fra f.eks. 2006, er dette riktig?

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi vi anser den som allerede å ha sunket ganske drastisk i pris. Selvfølgelig vil den synke ytterligere, men vi mistenker at ML vil ha et større verditap. Dette fungerer jo som et påskudd, for hovedgrunnen er jo selvsagt at vi ønsker ny bil. Vi har hatt ML'en i et par år snart, så det er på tide med et skifte.

 

Det er forøvrig snakk om å kjøpe en RR Sport på bruktmarkedet, slik at man slipper det massive verditapet det sekundet kjøretøyet ruller ut fra forhandler.

Lenke til kommentar

Blir vel 2,7 diesel tipper jeg. Vet at det er Jaguar som er ansvarlige for bensinmotorene, men diesel er jeg mer usikker på. Vet du noe om dette?

 

2.7 diesel er en Ford-motor. Samme gjelder 3.6 liter'n. De større V8'erne er det Jaguar som har levert. Ihvertfall ifølge denne artikkelen på Wikipedia.

 

Hva kvalitet angår veit jeg lite om. Men det finnes sikkert noen RR-forum der ute, der folk har peiling.

Lenke til kommentar

Hmm, dette var jo ikke den positive responsen jeg hadde håpet på!

Hvilke biler foreslår dere som alternativer til Mercedes ML og Range Rover Sport da? Vil helst ikke ha noe asiatisk.

X5 er grei den, men personlig heller jeg mer mot Cayenne Diesel i så fall. Kom gjerne med forslag og link!

Lenke til kommentar

Hmm, dette var jo ikke den positive responsen jeg hadde håpet på!

Hvilke biler foreslår dere som alternativer til Mercedes ML og Range Rover Sport da? Vil helst ikke ha noe asiatisk.

X5 er grei den, men personlig heller jeg mer mot Cayenne Diesel i så fall. Kom gjerne med forslag og link!

 

Tenk deg litt om. Porsche, diesel. Porsche, diesel. Jeg er forsåvidt en stor fan av dieselbiler, kjører selv rundt i en 2010 BMW 520d, men Porsche og diesel blir bare HELT feil. X5 er derimot en veldig fin bil! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...