Gå til innhold

Fujimens Amilo, snodig problem med skjermkort/driver


Anbefalte innlegg

Sitter med min stemors Fujitsu Siemens Amilo Xa 1526 (XTB70). Jeg fikk den "inn" grunnet "treghet". Når man scrollet nedover en webside tok det tid før siden ble rendret. Så fort at det ikke var installert noen grafikkdriver. Forsøkte å installere driverne som fulgte med maskinen (hadde ikke tilgang på internett akkurat da), når maskinen startet med de nye driverne fikk jeg BSOD (0x50) page fault grunnet nv4_mini.sys. Maskinen fungerer fint (men treg scrolling) i sikkerhetsmodus og VGA modus. Samme BSOD når jeg bruker driverne som ligger på siden til fujimens.

 

Har nå lagt inn nyeste 7600GO driverne fra nVidia, og har kommet borti ett merkelig problem. Skjermen blinker! Ser ut til å være avhengig av arbeid gjort av maskinen, lar jeg den være i fred blinker den ikke (men det ser ut til at bildet "fryser" over tid, ser ikke skjermsparer). Beveger jeg på musa eller lar den jobbe med noe, "blinker" den. Legger til video, da det er lettere enn å forklare hva som skjer.

 

Det er mildt sagt uutholdelig iriterende...

 

http://www.youtube.com/watch?v=pWz0EkHCVuw

Beklager sucky bildekvalitet, N97'en er ikke glad i mørke omgivelse eller sterke lyskilder og videokameraet mitt ligger i tyskland.

 

Det kommer dårlig frem av videoen, men musepekeren har en del artifakter, sorte flekker. Det er også noen artifakter på windows load skjermen, røde striper på den nedre delen av den ovale rammen til laste-streken. Disse er ikke tilstede ved VGA/sikkerhets-modus.

 

Hva er det som kan forårsake dette, og hva kan jeg gjøre med det? Kan en reinstallasjon være nok, at det er ett problem med driveren og annen installert programvare?

 

Er det maskinvare? Kan skjermkortet være gåent? Minnet?

 

Har ikke vert borti denne typen feil før, og er interessert i tips og ideer da jeg ikke har så mye tid til å prøve alle mulige løsningene i boka.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har forsøkt, pleier å røske ut alt som er av drivere og rester av disse for hver nyinstallasjon av drivere når jeg feilsøker (litt latere når jeg bare oppdaterer, da).

 

Gamle og nye driveren fra Fujimens fører konstant til blåskjerm, nVidia driveren flikrer med skjermen. Uansett hvordan jeg installerer dem.

 

Tar ferie en uke, så får jeg se om jeg reinstallerer alt. Kanskje jeg finner en ny minnebrikke på veien, har opplevd at de utroligste feil har grunnet ut i problemer med minnet.

 

Takk for innspill så langt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...