Gå til innhold

MSI 875P NEO-FIS2R problemer


larsos

Anbefalte innlegg

har et MSI 875P NEO-FIS2R, Intel Pentium 4 2.6 GHz Boxed PC800, 2x pc2100 ram og et Creative 3DBlas. GeForce4 Ti4600. Jeg koblet alt sammen igår, men når jeg slå på strømmen så starter viftene, men det kommer ikke noe opp på skjermen.

MSI 875P NEO-FIS2R og Intel Pentium 4 2.6 GHz Boxed PC800 er helt nytt (fikk det igår), men 2x pc2100 ram og et Creative 3DBlas. GeForce4 Ti4600 fikk jeg i høst/vinter.

 

1. Noen som har forslag på hva jeg kan gjøre for å få det til å funke ?

2. Har jeg fått et ødelagt hovedkort ?

3. Har jeg fått en ødelagt prosessor ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste på Anantech nå at MSI-kortet sliter med Corsair TwinX 3200, pga aggressive default-settinger. Dette kan bl.a. medføre ustabil BIOS-oppdatering. :evil:

 

Gjett hvilke RAM-brikker jeg har? Nemlig! Corsair Twinx 3200

 

lol.

 

og Komplett skal ha penger for å fikse feilen. Makan!

Lenke til kommentar
Det har vert en del problemer med biosversjon 1,2 men det har ikke noe med at kortet ikke skal starte opp så det var merkelig, har du muligheter å prøve prosessorn på et annet kort og har du sjekket minnebrikkene event prøvd med bare en brikke?

 

Har testet minne i en annen pc og det funket, og i idag/imorra skal jeg teste skjermkortet, og prosessoren hvis jeg finner noen som kjører intel.

Har prøvd bare 1 brikke også ja, men ble ikke noe forskjell.

 

Gjett hvilke RAM-brikker jeg har? Nemlig! Corsair Twinx 3200  

 

lol.  

 

og Komplett skal ha penger for å fikse feilen. Makan!

 

Leste at det var nok å oppdatere bios, så kunne man bruke Corsair Twinx 3200 normalt.

 

Har du oppgradert BIOSen?  

 

Kortet har nemlig SERIØSE problemer med BIOS, og MSI har skrevet omtrent ingenting om det....  

 

men les denne news-threaden, så ser du fort kjernen i problemet:  

 

http://www.msi.com.tw/program/e_service/fo...badaf4ad43125f7  

 

Med andre ord: velkommen i selskapet - du er ikke alene

 

Jeg får ikke noe opp på skjermen i det heletatt sier jeg jo, kommer ikke inn i biosen, ingenting.

Lenke til kommentar

Se bak på kortet. De fire LED'ene bak der. Hvis 3 av de lyser rødt og et grønt, betyr det at den ikke klarer å initialisere keyboard også. Og da får du ikke gjort noe. Nada! Zilts!

 

Samme som hos meg.

 

Men prøv følgende:

- Lag en bootdiskett for WIN98

- Last ned BIOS 1.2 for MSI-kortet

- Pakk ut BIOS-rom'en og legg den på disketten

- Rename rom'en til amiboot.rom

- Restart maskina

- Prøv å trykke ctrl-home (funker KANSKJE)

- Når den begynner å lese fra diskett - vent til du hører 4 bip

- Reboot

 

Kryss alt du har - og kanskje maskinen booter med BIOS 1.2 nå. :p

Lenke til kommentar

Det er flere ting som kan gi svart skjerm ved oppstart, som foreksempel at ATX 12V kontakten ikke står i (ikke spør hvordan jeg vet det :)), eller at du har koblet IDE kablene feil. Kan også være komponentfeil, prøv å koble fra alt unødvendig som harddisker, cd-rom, floppy, lydkort, osv... Bare ha det som er absolutt nødvendig. Virker ikke dette kan kortet være DOA (Dead On Arival). Forresten, hvor stor er PSU?

Lenke til kommentar
Se bak på kortet. De fire LED'ene bak der. Hvis 3 av de lyser rødt og et grønt, betyr det at den ikke klarer å initialisere keyboard også. Og da får du ikke gjort noe. Nada! Zilts!

 

Samme som hos meg.

 

Men prøv følgende:

- Lag en bootdiskett for WIN98

- Last ned BIOS 1.2 for MSI-kortet

- Pakk ut BIOS-rom'en og legg den på disketten

- Rename rom'en til amiboot.rom

- Restart maskina

- Prøv å trykke ctrl-home (funker KANSKJE)

- Når den begynner å lese fra diskett - vent til du hører 4 bip

- Reboot

 

Kryss alt du har - og kanskje maskinen booter med BIOS 1.2 nå.  :p

 

Tror ikke du har forstått, jeg har aldri fått på maskina. Ser ikke ut som om skjermkortet ikke sender signal til skjermen engang, for skjermen reagerer ikke. Skal teste skjermkortet idag/imorgen og forhåpenligvis få testet prosessoren også. Hvis skjermkortet, rammen og prosessoren funker så må det jo være hovedkortet. Men kan jeg ordne det alene eller må jeg sende det inn til komplett.no så de får teste hovedkortet og sende det tilbake til meg hvis det funker eller sende meg et nytt hvis det ikke funker ?

Lenke til kommentar
Anandtechs nylige sammenlikning av minne for 865PE og 875P tilsier at twinx -brikkene faktisk fungerer bedre enn en lang rekke andre brikker (http://www.anandtech.com/memory/showdoc.html?i=1828)  

 

Sitat: "After countless hours of testing there is no doubt that Corsair LL (Low Latency) PC3200 modules are the fastest and most compatible DDR memory modules to pair with your 865PE or 875P motherboard (regular CAS2.0 Corsair modules are just as good as LL/TwinX modules). Initially we had the most problems with Corsair's modules, but thankfully motherboard manufacturers were able to come through with solid BIOS releases that remedied all of these issues."

Lenke til kommentar

Jauda... jeg forstår.

 

Men det du beskriver er veldig symptomatisk for de feilene som mange opplever med kortet.

 

Det er greit at du sjekker minnebrikken på en annen maskin, og at de funker der. Men DET er ikke problemet. Problemet kan være at de ikke funker med MSI-kortet, og da kan du oppleve at maskinen virker helt død.

 

Prøvd med andre minnebrikker på MSI-kortet?

Lenke til kommentar
Prøvd med andre minnebrikker på MSI-kortet?

 

Nope, men det kan jeg forhåpenligvis få testet idag/imorgen..er på jobb nå (Hydro Agri Glomfjord), men får testet det som sagt idag/imorgen.

 

Men dere kan komme med forslag på hva jeg kan gjøre for å få det til å funke :)

Lenke til kommentar
Leste på Anantech nå at MSI-kortet sliter med Corsair TwinX 3200, pga aggressive default-settinger. Dette kan bl.a. medføre ustabil BIOS-oppdatering.  :evil:  

 

Gjett hvilke RAM-brikker jeg har? Nemlig! Corsair Twinx 3200

 

lol.

 

og Komplett skal ha penger for å fikse feilen. Makan!

Pussig, jeg kjører Corsair 3500 xms
Lenke til kommentar
Leste på Anantech nå at MSI-kortet sliter med Corsair TwinX 3200, pga aggressive default-settinger. Dette kan bl.a. medføre ustabil BIOS-oppdatering.  :evil:  

 

Gjett hvilke RAM-brikker jeg har? Nemlig! Corsair Twinx 3200

 

lol.

 

og Komplett skal ha penger for å fikse feilen. Makan!

Pussig, jeg kjører Corsair 3500 xms

 

Du har Corsair 3500 xms ja, men her er det snakk om Corsair TwinX 3200, altså TwinX og det har vært problemer med TwinX minne på i875P

Lenke til kommentar
Nå fikk jeg en ide...hva er default settings på rammen på MSI 875P NEO-FIS2R ? Siden jeg har dårlig minne som har 3-5-5-7 eller noe slik så klarer vell ikke minne mitt 2-2-2-5 eller hva som er standard ?

Det er bare å gå i bios og sjekke men mener std innst er 2,5-5-5-7,

Jeg kan nevne at jeg har testet 4 stk 875 kort ,et asus et abit og ta msi på alle kortene var det feil i biosen som var med, så første bud uansett hvilket kort dere velger er å oppdatere biosen.

Lenke til kommentar
Nå fikk jeg en ide...hva er default settings på rammen på MSI 875P NEO-FIS2R ? Siden jeg har dårlig minne som har 3-5-5-7 eller noe slik så klarer vell ikke minne mitt 2-2-2-5 eller hva som er standard ?

Det er bare å gå i bios og sjekke men mener std innst er 2,5-5-5-7,

Jeg kan nevne at jeg har testet 4 stk 875 kort ,et asus et abit og ta msi på alle kortene var det feil i biosen som var med, så første bud uansett hvilket kort dere velger er å oppdatere biosen.

 

Men jeg kommer ikke inn, jeg får ikke opp noe som helst. Virker som om noe er dødt, men vet ikke hva. Help needed !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...