Gå til innhold

Ny Prosessorer i bærbare, spennende tider i møte :)


Anbefalte innlegg

Nå har Intel lansert 3,06Ghz Mobile CPU, og Dell er som vanlig tidlig ute med å annonsere at de har maskin med den prosessoren, Dell Inspironn 5150 m/512mb mine, 2x DVD+RW , 40GB Ultra DMA/ATA 100, * 64MB ATI Mobility Radeon 7500, 4X AGP 3D til kun 16 783,- ink. mva, dette må da være billig? Og den 23 juni kommer etter all sansynlighet Apple med nye bærbare med G5 prosessor, blir spennende å se om de kan klare å få opp hastigheten på sine modeller? Gleder meg som en unge til jeg skal ha ny maskin, problemet blir bare å finne rette maskinen. Drømmen er en bærbar med 3Ghz mobile CPU, DVD+RW, 7200RPM HD (har lest at det kommer) og DirectX 9 kompatibelt skjermkort, 15" UXGA, 1GB minne , STØYSVAK og helst ikke stort over 20.000,- ink .mva

 

Hilsen

KT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pentium 4 Mobile. Den heter mobile, men å kalle den en mobil cpu er en sannhet med modifikasjoner. Ser ikke for meg at en P4M med en klokkefrekvens på over 3ghz vil være særlig støysvak eller batterivennlig. Nei du, Centrino og Apples G5 (PPC 970) er nok mye mer interessant. Selv om en G5 for øyeblikket vil ligge på 1.2ghz i en bærbar grunnet strømforbruket. Må ikke henge seg opp i antall ghz. Spesielt ikke når det kommer til bærbare.

Lenke til kommentar

Med nevnte konfigurasjon er faktisk prisen kr. 2.068 lavere dersom man går inn via tilbudslinken på Barbara.no. Dvs. Kr. 14.715. For øvrig er det nok et Radeon 9000 skjermkort og ikke Radeon 7500. Dette må være trykkfeil på Dells internettside. Til denne prisen må jo dette være et svært mye bedre tilbud enn for eksempel Amilo D 8820 for kr. 14.000 hos Komplett.no. På dellen er det jo til og med DVD-brenner som standard.

 

 

Her er tilbudsadressen:

http://www.euro.dell.com/countries/no/nor/...0pcdiscount.htm

Lenke til kommentar

P4-M er for min del meget lite interresang. Det er (som en annen her sa) Pentium -M som er noe og det er det som kommer i fremtiden.

 

Skal man ha seg maskin er det denne som er noe.

 

1,5GHz

1GB DDR

40GBHDD

24x/10x/8x/24x Combo-drive (el. DVD+RW, + 1897,-)

14.1" TFT SXGA+ (1400x1050)

 

 

12800,- inkl. frakt. Sikler etter en slik men det faktum at jeg egentlig ikke trenger en bærbar datamaskin enda gjør at det blirmedsilkinga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...