Gå til innhold

Script/proxy for å endre webside for Android/Webkit browser


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vet ikke om dette er riktig forum, men jeg prøver:

 

Jeg har nylig fått meg en Android-basert telefon, og har oppdaget at browseren (Webkit-basert) ikke støtter CSS reglene "overflow:auto" eller "overflow:scroll". I stedet blir disse tolket som "overflow:hidden", og det fører til at scrolling i den aktuelle div-en ikke funker. Scrollbarene som normalt sett skulle vært der blir da borte, og man får bare sett noe av innholdet i den aktuelle div-en. Dette er et kjent problem, og beskrives bl.a her. Dessverre ser det ut for at Google ikke har tenkt å fikse dette, og det er irriterende.

 

Jeg er Altibox-kunde, og liker godt muligheten for å programmere PVRen via deres online tv-guide. Problemet er at i nettleseren på telefonen får jeg ikke scrollet slik at jeg kan se hele dagens program, nettopp på grunn av dette problemet.

 

Så har jeg søkt litt rundt, og har funnet et (java)script som kan brukes på en webside for å få scrolling til å fungere på både Android-browseren og også iPhone. Problemet er at for å få dette til å virke, så må det jo legges inn på nettsiden, og den har jo ikke jeg kontroll over.

 

Det jeg derimot har kontroll over, er webhotellet mitt hos Domeneshop. Jeg funderte da på om det ville være mulig å installere et slags proxy-script der som kunne injisere iscroll-scriptet og aktivere dette for de div-ene jeg måtte spesifisere. På den måten kunne jeg sette opp et en dedikert URL på mitt webhotell som jeg kunne gå via fra mobilen når jeg skulle bruke tv-guiden.

 

Jeg har lite erfaring med web-programmering, så derfor håper jeg at noen her kan komme med litt feedback på hvopr vanskelig 8eller forhåpentligvis enkelt) dette er. TV-guiden krever innlogging og bruker https, så scriptet må eventuelt håndtere dette. Jeg har sett at det finnes flere rene proxy-script å finne, så det går kanskje an å bare modifisere et slikt?

 

Setter stor pris på hjelp og forslag her! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har undersøkt dette litt mer, og prøvde å legge inn cgiproxy på webhotellet mitt, men på grunn av at TV-guiden er en sikker site (og webhotellet mitt ikke er det) måtte jeg skru av sikkerhetssjekken i cgiproxy. Da kunne jeg få tilgang til TV-guiden via proxyen, så slik sett burde det kanskje være mulig å modifisere proxyen til å gjøre det jeg ønsker.

 

Jeg synes på sett og vis at dette er litt overkill, så ideer mottas med takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...