Gå til innhold

Nattevakt. Bestemmelser og krav?


Anbefalte innlegg

Jeg jobber som nattevakt på en gjestegård/hospits/hotell, med arbeidstid fra kl 23.00 til 07-08.00, som da blir 8-9 timer i døgnet. Så i denne sammenhengen har jeg noen spørsmål.

 

- Hvor mange vakter (natt) kan jeg ta før jeg ikke har lov, eller har krav på fri, og hvor lenge har jeg krav på fri?

- Finnes det lover som forteller om hva jeg har krav på som lønn pr. time eller per natt når jeg jobber som nattevakt?

- Hvor mye er tillegsprosenten for å jobbe som nattevakt? Etter kl 23.00.

- Kan du fortelle meg om noen kjente helseplager som man kan få som nattevakt?

- Hva er vanlig betalt for nattevaktsarbeid på hotell o.l.?

 

Jeg har 600,- per natt, og jeg hadde 1000,-. Ble slik p.g.a "eierskifte". Jeg føler at jeg er veldig underbetalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg jobber som nattevakt på en gjestegård/hospits/hotell, med arbeidstid fra kl 23.00 til 07-08.00, som da blir 8-9 timer i døgnet. Så i denne sammenhengen har jeg noen spørsmål.

 

- Hvor mange vakter (natt) kan jeg ta før jeg ikke har lov, eller har krav på fri, og hvor lenge har jeg krav på fri?

- Finnes det lover som forteller om hva jeg har krav på som lønn pr. time eller per natt når jeg jobber som nattevakt?

- Hvor mye er tillegsprosenten for å jobbe som nattevakt? Etter kl 23.00.

- Kan du fortelle meg om noen kjente helseplager som man kan få som nattevakt?

- Hva er vanlig betalt for nattevaktsarbeid på hotell o.l.?

 

Jeg har 600,- per natt, og jeg hadde 1000,-. Ble slik p.g.a "eierskifte". Jeg føler at jeg er veldig underbetalt.

arbeidsmiljøloven bør være opplysende.

eventuelt så må du lese gjennom tariffavtalen som er gjort mellom deg/dit fagforbund og arbeidsgiveren din

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...