Gå til innhold

Problemer med å finne Zyxel NSA-220 plus på nettverket


Anbefalte innlegg

Hei. har kjøpt meg en Zyxel nsa-200 plus (nettverkshardisk) koblet denne til trådløs router Dlink DIR 635. har gjort alt som står i brukermanualen og alle lamper lyser slik de skal ifølge denne.

 

Bruker programmet Zyxel NDU som skal oppdage denne disken på nettverket. Den finner ikke disken i det hele tatt. Er det noen som kan hjelpe meg med dette problemet eventuellt komme med innspill.

På forhånd takk.

 

link til:

Nettverksdisk

og

Trådløs router

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finner NAS disken som LAN computer tilkoblet routern, men finner ikke ut av noe mer. Skulle hatt denne som en mapped network drive, men vet ikke hvordan dette gjøres?

har oppdatert firmware til siste versjon på både DLINK router og Zyxel NSA. NAS discovery utility finner fortsatt ikke disken. Jeg kommer inn på disken ved å taste inn IP adressen som står når jeg går inn på DLink routeren og får logget meg på disken.

 

Fant ikke ut det med WLAN/Client isolation.

Lenke til kommentar

Finner NAS disken som LAN computer tilkoblet routern, men finner ikke ut av noe mer. Skulle hatt denne som en mapped network drive, men vet ikke hvordan dette gjøres?

har oppdatert firmware til siste versjon på både DLINK router og Zyxel NSA. NAS discovery utility finner fortsatt ikke disken. Jeg kommer inn på disken ved å taste inn IP adressen som står når jeg går inn på DLink routeren og får logget meg på disken.

 

Fant ikke ut det med WLAN/Client isolation.

 

 

har du prøvd å slå av firewallen en liten stund mens du prøver ?

eventuelt prøv å mappe gjennom explorer: //ipadressenasdisk/

Du skal jo ha ett administrasjons grensesnitt å gå inn på, når du innstallerte medfølgende programvare.

Jeg oppdaget ihvertfall at firewallen bølla med meg de første gangene, måtte konfigurere tilgang.

 

(ipadressa til nas finner du inne i routeren når du går in i adminsitrasjonen der.)

 

Er du kobla direkte til internett fra routeren eller har du ett bredbåndsmodem aller først ?

Endret av airguard
Lenke til kommentar

Hei airguard. Lenge siden sist.

 

Har prøvd det du skriver, har et bredbåndsmodem først og router koblet til dette.

Husker ikke merket, men fått det fra Get.

 

 

lenge siden ja, skal ringe en dag :)

 

fatter ikke at boxen ikke kommer opp når firewallen er av, jeg har en dlink 855 selv og det er stort sett samme routeren, så egentlig trenger du ikke gjøre stort med den.

du finner boxen med ip adresse inne i setup i routeren:

jeg har 2 nas'er og en win home server hjemme nå og det går greit. slik er mitt opsett:

post-6676-1272463377,0252_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...