Gå til innhold

Skal bygge denne: PC'n ?


Anbefalte innlegg

Grunnen til 6 GB er at jeg bruker masse 3D rendering's program til å rigge mennesker, fugler og skal bruke PC'n til å game. Så 4 GB er ikke nok for meg. Skal jeg ha 4GB vil jeg regne med at PC'n går sykt tregt.

 

Hvilke 3D programmer? AMD klarer seg helt fint angående spilling. 4GB er mer enn nok, prøv å raytrace en hel mengde med smoothede modeller, så skal du se at til og med under animasjonsrendering vil 4GB være mer enn nok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si meg enig med E-asy her, du har så mange andre muligheter til mere eller samme ytelse, som du lett kommer til å spare iallefall 5k på. Også har du 2x hovedkort, om øya ikke mine failer maks idag.

 

Spør heller om hjelp fra folk som faktisk vet hva dem driver med, å ta det til deg. Istedet for å avvise alt som en agnorant tulling.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fiksa enda mer på listen:

Den nye handlelisten :)

 

 

Nå begynner jeg å tvile litt på at du skal rendere 3D, for det første så velger du prosessor ovenfor skjerm (!) når du skal drive med rendering. For det andre velger du 2 hovedkort, og de fleste som driver med 3D rendering har såpass peiling at det trenger man ikke.

 

Jeg angriper deg ikke med dette jeg sier bare så det er klart.

 

Du overdimensjonerer flere ting i oppsettet ditt, og bruker for lite på viktigere ting hvis forbruket ditt er som du sier.

 

Jeg har hatt AMD lenge og syntes det går for tregt. Så jeg velger Intel I7 istede. Men takker for hjelpen : )

Men hva syns du om min PC løsning?

 

Da tviler jeg på at du har en moderne AMD CPU (gammel enkjerners Athlon 64?), lukter Intel fanboy og person som ikke helt vet hva som er verd ytelsen her.

Endret av Wolfie276
Lenke til kommentar

Alstå nå har jeg fikset skjem til 3500,- med et meget god panel. Og byttet HDD diskene med SSD disker noe som er MYYE bedre. + fetteren min skal bygge kabinett til meg som er spesial laget til delene. (Han har 7 år's erfaring )

 

CPU' kjøleren er nå fjernet , da det følger med vifte fra før som er 1000x bedre enn den svære tønna.

 

Men takker for tips og hjelp. Det hjalp meg på veien :)

 

Men dere skjønner at jeg vil prøve litt selv og da :)

Lenke til kommentar

Jeg som er 14 år kan komme opp med deler som er 10 ganger bedre til 10 000kr billigere. Du spør om hjelp, men tar ikke til deg noe av rådene du får.

 

Den nye og fine handlevognen din er full av prioriteringsfeil. en strømforsyning på 850W til 1800kr? 5000kr for en CPU som yter 10% bedre enn en CPU til 2000kr? Et oppsett til 24 000kr og bare 1 skjermkort?

 

Edit: Beklager litt hard skriving, men har fulgt med på denne tråden en liten stund og blir veldig frustrert over inkompetansen til trådstarter.

 

Det er lov og være inkompetent, men da skal du ikke skrive som om du er ekspert og kjøre over de som faktisk er ekspert, og bry seg null om svarene som kompetente folk som faktisk vil hjelpe gir trådstarter.

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar

5000kr for en CPU som yter 10% bedre enn en CPU til 2000kr?

det er faktisk verre, phenom II X6 er omtrent like god som i7 960 på stock clock og koster mindre enn halvparten.....@trådstarter:...hva er lurt å kjøpe?

 

siden du vil gjøre egne valg skal jeg si litt om hva som er lurt og ikke lurt og hva du gjør feil:

du velger et hovedkort til 3500kr: IKKE LURT et hovedkort til 1500 kroner har akkurat like gode features (hvis du velger AMD) skal du på død og liv ha i7 (anbefalest ikke) så skal du lete etter et til rundt 2000kr (helst mindre)

 

du velger av en eller annen grunn en cpu til 4,8k til tross for at en til 2k yter akkurat like bra: IKKE LURT jeg har allerede prøvd å forklart hvorfor phenom II X6 er et KUPP, men du hører tydligvis ikke etter og gir f**n, skal du på død og liv ha i7 (anbefales ikke) så kjøper du i7 920, den koster 2k og kan klokkes til ytelse helt lik eller bedre enn i7 960, hvorfor kjøpe i7 960??? kan da like godt kaste 2k ut av vinduet.

 

den skjermen du har satt opp i den nye handlelisten har da ikke godt panel.....den er bare stor....skal du bruke 24k på et oppsett så er det en skam å kaste på en crappy tn-skjerm, jeg har allerede linket til tre produkter som er langt bedre valg anbefaler denne

 

du velger hd5870 i en pc som skal brukes til spill og koste 24k DELVIS LURT, MEN IKKE SÅ VELDIG LURT I en gaming pc til 24k så er det plass til en hd5970 som er et langt kraftigere kort, for all del hd5870 er et konge kort, men hd5970 er bedre og i en gaming pc til 24k er det plass til hd5970.....du har plass til to hd5970 hvis du velger lurt.

 

jeg ser fortsatt ingen ssd i handlevognen din.........IKKE LURT ingen ssd i en pc til 24k er bare trist, enough said

 

850watt til 1800kroner, dårlig deal, trur du meg ikke? hva koster denne og hvor mange watt har den, den har bare ikke grønn vifte

 

hvis du velger å ikke høre på NOEN av disse tipsene og kjøper den handlelisten du har laget har jeg bare en ting å si:

post-201109-1272299401,5551_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hei, jeg skal snart også kjøpe PC, men ser at du er i ferd med å gå ut i en stor felle her. For det første vil du aldri få bruk for det hovedkortet om du ikke skal overklokke CPUen til grader. Jeg har satt opp to handlelister her du kan se på som vil yte bedre enn den du har satt opp (hvertfal i spill ol.)

i7 960 er ingen vits overfor i7 930 siden de klokker ca. like bra uansett (ikke kjøp i7 om du ikke skal overklokke, da kjøper du i5 med Turboboost).

AMD Liste: https://prisguiden.no/profil/lister/114186 //Dette er high-end deler, som vil kjøre alt av spill fremover og være like rask om ikke raskere enn en i7.

Intel Liste: https://prisguiden.no/profil/lister/113258 //Strømforsyningen kan like godt settes til 850/750w, men gadd ikke endre. Denne vil yte ca. like bra som en X6, men til 2000 kr mer.

 

Som sagt er dette bare eksempel på high-end deler, uten å koste over 20.000.

Endret av Reactions
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...