Gå til innhold

Filmer som du har lyst til å gjenoppleve om og om igjen?


shinibi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Edward Scissorhands - Rett og slett fordi det var den første filmen som festet seg da jeg var mindre, og som nå er foreviget med blekk på armen.

 

The Phantom Of The Opera (2004) - Jeg var så skeptisk, men jeg var solgt etter begynnelsen.

Vakker, sensuell og mystisk.

 

The Crow - Jeg kan ikke sette fingeren på nøyaktig HVA det er med denne filmen, men jeg kan mer enn gjerne se den fire ganger etter hverandre.

 

Gone With Wind - Forferdelig lang, men utrolig vellaget til å være så gammel.

 

Skjønnheten og Udyret, Løvenes Konge og Den Lille Havfruen - Mine Disneyfavoritter <3

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Terminator 2 ffs - Masse action,Arnold og Cameron på sitt beste. Kan ikke bli bedre. :thumbup:

 

Det er virkelig en film jeg kan se om igjen- og om igjen ute å bli lei, og den er like bra hver gang. Kansje enda bedre.

 

Ellers så har jeg jo sett 10 tals andre filmer som jeg har hatt en fantastisk opplevelse med. Både triste, og mange av dem holder med en gang, for og si det sårt.

Endret av spetwols
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Sofia Cappolas Lost in Translation. En utrolig rolig og behagelig film, den er tilsynelatende enkel, men etter å ha sett den så sitter i (hvertfall jeg) med så mange spørsmål igjen, noe som får meg til å se den igjen og igjen. Ikke minst er den også utrolig vakker film.

 

 

Baraka En film uten handling, bare utrolig flott filming av fantastisk natur, kulturer, en film som åpner øynene dine for hvor mye flott det er her på kloden.

 

Min favoritt triologi: Vengeance triologien til "Chan-wook Park", utrolig bra regisserte filmer med interessante og logisk nok voldelige historier. (mye mørk humor også for dem så liker det :innocent: )

Sympathy fr Mr. Vengeance

OldBoy

Sympathy for Lady Vengence

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ridley Scotts mesterverk: Blade Runner - aner ikke hvor mange ganger jeg har sett den filmen (kino, VHS, DVD, Blu-ray)

Atmosfæren i filmen er helt RÅ! Hver eneste scene er genial! Visuelt perfekt science fiction film noir, med dypere budskap.

 

 

 

blade4.jpg

 

 

Var en dokumentar som gikk her for noen uker siden om filmen som het noe slikt som "On the edge of bladerunner", som var både spennende og informativ. Jeg har sett dokumentaren, men ikke filmen! Men den står definitivt på "må se" listen :)

 

Ellers er det lenge siden jeg har sett Star Wars filmene. Sikkert sett de opprinnelige et tyvetalls ganger tidligere, men ikke på mange år nå. De nye filmene har jeg bare sett èn gang hver så de må også sees på nytt. Så er spørsmålet om jeg skal se prequels før de originale eller ikke... usikker på den.

 

Andre filmer jeg har slengende som jeg definitivt skal se igjen er Aliens, Avatar(kun sett èn gang på kino, har blueray liggende her), Batman filmene kun også sett èn gang, Saving Private Ryan, Star Trek, Terminator 1&2 (3&4 annerkjenner jeg ikke :p), Zombieland... samt at jeg må huske å se Transformers-filmene igjen før jeg ser den tredje... rett og slett fordi jeg totalt har mistet plottet. Husker bare en haug med roboter som transformerer seg.

Endret av abcdefghijklmnopqrstuvwxyz
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Som tidligere nevnt; Lost in Translation. Tematikken rundt ensomhet, fremmedgjøring og vennskap, de glimrende skuespillerprestasjonene og selve estetikken (en utrolig vakker film), gjør dette til en absolutt favoritt som jeg har sett utallige ganger.

 

Andre titler er "It´s a wonderful life" (1946) og "A clockwork orange".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

David fincher har regissert flere gode filmer av skyhøy kvalitet.

 

Fight club

Denne filmen er en opplevelse i seg selv. Brad Pitt gjør nok en strålende jobb ned å sette sitt særpreg i rollen som tyler durden. Beste filmen jeg har sett.

 

The social network

Har noen laget en film om facebook? Den må jo bli dårlig. Tenkte jeg før jeg fant ut at david fincher stod bak regien. Ble virkelig dratt inn i denne filmen som på genial vis viser hvordan grunnleggeren av facebook.com startet det hele.

 

Se7en

Brutal og tidvis voldsom film for de som ikke spiser middag mens de ser på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...