Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

NSR vs RS, hvilken går egentlig best?

Hagane

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen:)

Nå har jeg kjøpt med en Honda NSR 2002 mod.

Så har jeg prøvd kompisen min sin Aprilia RS 2003 mod.

Imed at ingen av oss har lappen har vi ikke fått prøvd ut hvilken som går best. Jeg syntes at suget var utrolig godt i RS'n, men det er det jo i NSR'n også. Så spørsmålet mitt er;

Hvilken går egentlig best?(med det mener jeg akselerasjon og toppfart)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør du eier av NSR eller RS? Er ikke noe ordentlig fasitsvar på det.

Jeg spørr folk med erfaring med syklene. Om de fortsatt eier de ikke er ikke så vesentlig å vite for meg:)

Skrevet

Pisspreik, Dagsbergs. Følger du RS-en opp med vedlikeholdet den krever, holder den fint like lenge som en NSR. Problemet er bare at mange unggutter rævkjører RS-ene sine til de grader og driter i alt av servicer og stempelbytte, og uten disse servicene, vil nok NSR holde lengre enn RS. Om du derimot tar vare på sykkelen...

RS 99-05 går også dårligere enn NSR pplombert/originalt (pga. dippen i effektkurven etter CDI-en). Fullt uplombert derimot, da vil ikke NSR ha en sjanse.

Skrevet

Det er plombert til 15 hester jeg snakker om:) Jeg er ikke veldig aktiv her så har ikke aning på hvordan jeg hiver opp en vote, anyone? :roll:

Skrevet

Åssen RS har kameraten din, årsmodell? Er cdi-sperra tatt?

Hvorfor skal man vote over noe så tullete? Mye bedre å operere med offisielle tall fra fabrikantene enn hva 'mannen i gata' føler går best.

Skrevet

Pisspreik, Dagsbergs. Følger du RS-en opp med vedlikeholdet den krever, holder den fint like lenge som en NSR. Problemet er bare at mange unggutter rævkjører RS-ene sine til de grader og driter i alt av servicer og stempelbytte, og uten disse servicene, vil nok NSR holde lengre enn RS. Om du derimot tar vare på sykkelen...

Så du tror unggutter behandler en NSR bedre enn en RS? Her jeg bor er det iallefall motsatt. Poenget var at RS krever mer vedlikehold enn NSR.

Skrevet

Hvorfor skal man vote over noe så tullete? Mye bedre å operere med offisielle tall fra fabrikantene enn hva 'mannen i gata' føler går best.

Det er en 2003 mod, Ingen form for plomber eller begrensninger er fjernet.

Skrevet (endret)

Så du tror unggutter behandler en NSR bedre enn en RS? Her jeg bor er det iallefall motsatt. Poenget var at RS krever mer vedlikehold enn NSR.

Hæ? Jeg forstår ikke hvordan du kan trekke den konklusjonen ut fra hva jeg skreiv. Det jeg mener (og sa) er et følger du serviceintervallene på RS-en, vil den vare like lenge som Hondaen. Serviceintervallene er oftere på RS, så du kan godt konkludere med at RS krever mer vedlikehold enn nsr.

Det er en 2003 mod, Ingen form for plomber eller begrensninger er fjernet.

Ok. Da vil i teorien NSR gå bedre, men kommer jo an på vedlikehold og åssen syklene er kjørt tidligere.

Endret av Oppkast
Skrevet (endret)

Min er kjørt av en 50 åring hele leve tia før mitt eie. Men jeg har kjørt litt på høyt turtall for å se om det er noe mer å hente ut av den, og det har resultert i så mye som at den blir litt jillere rundt 7-8 tusen omdreininger;)

Endret av Hagane

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...