Gå til innhold

Emulator spill til 7 åring. Hva skal jeg velge ?


[muffin]

Anbefalte innlegg

Skal ta med min gp32 på ferie for å slippe "er vi fremme snart"-problematikk på kjøreturen. Det er snakk om en 7 år gammel gutt.

 

Problemet er hvilke spill jeg skal fylle den med. Han likte veldig godt giana sisters og rainbow island, og liker også type R-type spill.

 

Er det noen som har noen forslag til gode spill som kan spilles på emulator og som er lette å mestre for en 7 åring ?

 

Alle typer arcade og konsoll spill frem t.o.m. gameboy color "tidsalder" (c64,nes,snes,sega master system, atari... ikke amiga tho :( )

 

Alle gode forslag blir satt MEGET stor pris på :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"]Seff. (hvorfor tenkte jeg ikke på det selv :oops: )

 

Men jeg har 128MB å fylle, og det finnes ikke nok pokemon spill i verden til å fylle det :)

 

 

hehe sant det:)

men ta alle pokemon versjonene ^^

så har vi denne *huske navn*

Blå figur, løpe rundt og skyte.. mange spill kom ut av det..

startet på amiga.. hmm husker ikke navn... veldig populært:)

 

så har vi Astroids, et must,

Tetris= garnatert timesvis underholdning!

noen mario spill? hmm

Lenke til kommentar
...

så har vi denne *huske navn*

Blå figur, løpe rundt og skyte.. mange spill kom ut av det..

 

Hmm, eneste jeg kommer på der er commando, men det kom jo på c64...

 

Er visst ikke mye hjelp å få av noen andre her tydeligvis, men har litt å gå på nå, så jeg takker for hjelpen.

Lenke til kommentar

så har vi denne *huske navn*

Blå figur, løpe rundt og skyte.. mange spill kom ut av det..

startet på amiga.. hmm husker ikke navn... veldig populært:)

 

Kanskje du tenker på Megaman? :)

 

On-topic: Supermario Allstar til SNES er flere mangfoldige timers underholdning. I tillegg har du jo Zelda: A link to the past, men det er han kanskje for ung til? Samme med Final Fantasy serien... *tenke* Ja! Donkey Kong Country (det første til SNES) var jo et kongespill :D Spilte det mye som barn... (er fortsatt barn though, men uansett ;) ) I tillegg er jo resten av de mario-baserte spillene fra nintendo og anbefale. Samme med World Cup og Track & Field til NES. :)

Lenke til kommentar

så har vi denne *huske navn*

Blå figur, løpe rundt og skyte.. mange spill kom ut av det..

startet på amiga.. hmm husker ikke navn... veldig populært:)

 

Kanskje du tenker på Megaman? :)

 

On-topic: Supermario Allstar til SNES er flere mangfoldige timers underholdning. I tillegg har du jo Zelda: A link to the past, men det er han kanskje for ung til? Samme med Final Fantasy serien... *tenke* Ja! Donkey Kong Country (det første til SNES) var jo et kongespill :D Spilte det mye som barn... (er fortsatt barn though, men uansett ;) ) I tillegg er jo resten av de mario-baserte spillene fra nintendo og anbefale. Samme med World Cup og Track & Field til NES. :)

 

 

Yes!!

Megaman!! KONGE SPILL:)

Lenke til kommentar
[

så har vi denne *huske navn*

Blå figur, løpe rundt og skyte.. mange spill kom ut av det..

startet på amiga.. hmm husker ikke navn... veldig populært:)

 

amiga? det tviler jeg sterkt på... laget av capcom til NES. det finnes vel 6 megaman spill til NES. så har du megaman x som kom ut først på SNES deretter gikk de over på PSX. nesten samtlige av MMX har og kommet til pc, med unntak av 2'ern og muligens siste.. de holder på med 7'ern som blir 3d. du har en rekke gameboy spill og du har i tillegg megaman neo.

 

holdt nesten på å glemme, den originale megaman serien ble og fortsatt på SNES. men litt forandring etterhvert. rockman and forte (megaman and bass tror jeg den engelske ver. heter). så har du 2 beat'em'up ver. til cps2 systemet. tror jeg har dekket det meste nå.

 

de har melket den lille blå ganske godt. :D. og ja jeg har spilt de fleste.

 

over til litt mer av det som ble spurt om, liker r-type? vanskelig spill, men kan anbefale life force(også kalt salamander). du får det til SNES men arcade ver. er bedre.

 

(liten edit i bold)

Lenke til kommentar

Hvis vi tenker på snes spill så var det et par spill som varmet hjertet mitt, fks Chrono Trigger og Final FAntasy 3... Men nå kan det hende at din unge er litt CP og har ikke lært engelsk enda.. Så hvis han skal bare ha platform spill kan det være lurt å prøve Sonic som kommer fra segamega drive 16 bit

 

Men hvis du skal ha noe tøfft kan du ha Metal Slug på Neo geo eller Streetfighter for litt action (snes)

Lenke til kommentar

Hvis vi tenker på snes spill så var det et par spill som varmet hjertet mitt, fks Chrono Trigger og Final FAntasy 3... Men nå kan det hende at din unge er litt CP og har ikke lært engelsk enda.. Så hvis han skal bare ha platform spill kan det være lurt å prøve Sonic som kommer fra segamega drive 16 bit

 

Men hvis du skal ha noe tøfft kan du ha Metal Slug på Neo geo eller Streetfighter for litt action (snes)

 

Ellers kan du bare be drittungen om å holde kjeft, I stede for å klage.. faen tenk på barna i afrika .. herregud ass

Lenke til kommentar

Hvis vi tenker på snes spill så var det et par spill som varmet hjertet mitt, fks Chrono Trigger og Final FAntasy 3... Men nå kan det hende at din unge er litt CP og har ikke lært engelsk enda.. Så hvis han skal bare ha platform spill kan det være lurt å prøve Sonic som kommer fra segamega drive 16 bit

 

Men hvis du skal ha noe tøfft kan du ha Metal Slug på Neo geo eller Streetfighter for litt action (snes)

 

Ellers kan du bare be drittungen om å holde kjeft, I stede for å klage.. faen tenk på barna i afrika .. herregud ass

Lenke til kommentar
[

så har vi denne *huske navn*

Blå figur, løpe rundt og skyte.. mange spill kom ut av det..

startet på amiga.. hmm husker ikke navn... veldig populært:)

 

amiga? det tviler jeg sterkt på... laget av capcom til NES. det finnes vel 6 megaman spill til NES. så har du megaman x som kom ut først på SNES deretter gikk de over på PSX. nesten samtlige av MMX har og kommet til pc, med unntak av 2'ern og muligens siste.. de holder på med 6'ern som blir 3d. du har en rekke gameboy spill og du har i tillegg megaman neo.

 

holdt nesten på å glemme, den originale megaman serien ble og fortsatt på SNES. men litt forandring etterhvert. rockman and forte (megaman and bass tror jeg den engelske ver. heter). så har du 2 beat'em'up ver. til cps2 systemet. tror jeg har dekket det meste nå.

 

de har melket den lille blå ganske godt. :D. og ja jeg har spilt de fleste.

 

over til litt mer av det som ble spurt om, liker r-type? vanskelig spill, men kan anbefale life force(også kalt salamander). du får det til SNES men arcade ver. er bedre.

 

hehe, det var på amiga også,

ganske sikker, om det ikke var det , så var det i DOS:) [før windwos 3.11 etc:]

 

lenge siden, hadde det på disse gigantiske disktene:)

Lenke til kommentar

hehe, det var på amiga også,

ganske sikker, om det ikke var det , så var det i DOS:) [før windwos 3.11 etc:]

lenge siden, hadde det på disse gigantiske disktene:)

 

da er det mer sansynlig med en amiga ver. hadde du fått tak i en dos ver. hadde jeg visst om det :). tittet litt rundt fant ingen referanser til megaman på amiga. show me the proof! :D

Lenke til kommentar
over til litt mer av det som ble spurt om, liker r-type? vanskelig spill, men kan anbefale life force(også kalt salamander). du får det til SNES men arcade ver. er bedre.

 

R-type ja, herregud for et vanskelig spill! :o

 

Må nevne et spill jeg rundet for ikke så lenge siden: Metroid :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...