Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC slutter å fungere med nytt GFX kort


Anbefalte innlegg

Har kjøpt et nytt billig ASUS EAH5450 Silent, fordi jeg ville ha DX11, HDMI, HDCP osv og ingen vifte. Spiller ikke på denne PCn uansett.

 

Mitt HK er et godt gammelt ASUS A8R32-MVP Deluxe.

 

1. Med det gamle GFX kortet funket alt bra. (X1800XTX) Det gjør det også om jeg setter det inn igjen.

 

2. Når jeg tar ut det gamle og setter i det nye kortet går vifter men det kommer ikke noe POST beep codes og ikke noe bilde på skjerm.

 

3. Om jeg tar ut GFX kortet så får jeg POST beep codes 2+4 som jo er riktig. Så alt virker å være i orden.

 

Det jeg tror da er at det nye kortet er DOA eller at det er inkompatibelt med HK. Jeg har ikke klart å finne noe som skulle tilsi at det ikke skulle funke så jeg synes det er litt rart.

 

Noen som kan bringe meg noe videre? Skulle ikke kortet passe? Håper noen ønsker å gi meg noen tips.

 

Noen som har prøvd et slikt PCI kort som gir POST codes på display? Noe sted å få kjøp det til en akseptabel pris i Oslo området?

Endret av larskrru
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går ut i fra det ikke er en strøm kontakt på EAH5450 SILENT, vanskelig å se på bilde.

 

ATI CrossFire Xpress 3200 har PCI Express 1.0, og jeg har lest at noen hadde problem med PCI Express 2.0 kort i 1.0 slot, så kanskje det blir enda vanskeligere med ditt PCI Express 2.1 kort, selv om det skal være kompatibelt med 1.0 slot!

 

Du kan jo prøve siste bios versjon, og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Har et liknende problem jeg også. Kjøpte et gigabyte 5770 som jeg skulle bruke på Asus A8n32-sli deluxe. Ingen post eller bilde på skjerm her heller. Setter jeg i Nvidia 8800 gts 320 virker alt som før. Har prøvd å bytte psu fra en 500w mist til en 850w seasonic. Gjorde ingen forskjell. Er vel heller ikke kommet noen biosoppdateringer de siste årene, så liten hjelp og få. Må vel handle nye deler ser det ut til. Ser ut til at det er en god del som har disse problemene. Kortet ditt er sikkert iorden. Er nok hk som er skyld i dette. Hvis du har en ekstra pci-e slot kan du jo teste med den? Jeg får ikke testet det pga for trangt kabinett.

Lenke til kommentar

Uten at jeg vet noe om dette hovedkortet tror jeg det er litt tvilsomt om en BIOS-oppdatering vil hjelpe. Siste versjon er tross alt fra 2007. Hvor lenge har du ventet? Noen HK kan plutselig komme seg gjennom POST etter så mye som et par minutter. En annen ting å teste er et DVI->VGA adapter eller å fjerne strøm fra skjermen før du skrur på maskinen. Det høres snodig ut, men fungerer med visse hovedkort og nyere ATI-kort.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har et liknende problem jeg også. Kjøpte et gigabyte 5770 som jeg skulle bruke på Asus A8n32-sli deluxe. Ingen post eller bilde på skjerm her heller. Setter jeg i Nvidia 8800 gts 320 virker alt som før. Har prøvd å bytte psu fra en 500w mist til en 850w seasonic. Gjorde ingen forskjell. Er vel heller ikke kommet noen biosoppdateringer de siste årene, så liten hjelp og få. Må vel handle nye deler ser det ut til. Ser ut til at det er en god del som har disse problemene. Kortet ditt er sikkert iorden. Er nok hk som er skyld i dette. Hvis du har en ekstra pci-e slot kan du jo teste med den? Jeg får ikke testet det pga for trangt kabinett.

 

Putt kortet i den nederste PCIe-sloten. Det funka for min del.

 

Bios-versjon 1205.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...