Gå til innhold

Dårlig pc til spill...eller?


Anbefalte innlegg

Jeg har en "nesten" nylig kjøpt pc som jeg satt sammen selv.

 

xp2100+

TwinMOS PC2700 512MB DDR

Sapphire radeon 9500pro

WD 80gb 2mb chache HD

 

jeg har problemer med å kjøre Raven Shield med full grafikk, rimelig hakkete når det er flere en 4 pers på skjermen. Det er dårlig ytelse på Black Hawk Down og. Har ikke testet noen andre nye spill. Når jeg fikk pc'en hadde jeg ca.11000 poeng i 3dmark2001, så testet jeg det igjen nylig så fikk jeg 6000 poeng, men det var noe som var feil i biosen som var årsaken (vet ikke hvordan innstillingene ble forandret)

Spørsmålet er om jeg har rett ytelse på pc'en? har prøvd å overklokke til xp2400, men ytelsen var den samme (pc'en restartet rimelig fort også :roll:) Når jeg kjøpte pc'en var jeg under troen at jeg skulle kunne kjøre nye spill glatt...Jaja får vel oppgradere til HL2 :grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, med den konfigurasjonen skal du kunne kjøre de fleste spill glatt på full guffe. For enkelte vil det kanskje være nødvendig å senke innstillingene fra "ultra-mega-hardcore" til "high", men har du mer trøbbel enn som så, er det bare å sette i gang og feilsøke. Min PC er tregere enn din (XP2000+, GF4200Ti, 256MB DDR-RAM) og jeg får 9100 3dmarks i utweaket (ikke overklokket) tilstand. Og kjører alle spill glatt.

Lenke til kommentar
Jeg har en "nesten" nylig kjøpt pc som jeg satt sammen selv.

 

xp2100+

TwinMOS PC2700 512MB DDR

Sapphire radeon 9500pro

WD 80gb 2mb chache HD

 

jeg har problemer med å kjøre Raven Shield med full grafikk, rimelig hakkete når det er flere en 4 pers på skjermen. Det er dårlig ytelse på Black Hawk Down og. Har ikke testet noen andre nye spill. Når jeg fikk pc'en hadde jeg ca.11000 poeng i 3dmark2001, så testet jeg det igjen nylig så fikk jeg 6000 poeng, men det var noe som var feil i biosen som var årsaken (vet ikke hvordan innstillingene ble forandret)

Spørsmålet er om jeg har rett ytelse på pc'en? har prøvd å overklokke til xp2400, men ytelsen var den samme (pc'en restartet rimelig fort også  :roll:) Når jeg kjøpte pc'en var jeg under troen at jeg skulle kunne kjøre nye spill glatt...Jaja får vel oppgradere til HL2  :grumpy:

 

nå har det seg slik at RavenShield har et spesielt stort problem med FPS ytelse på ATi kort, så det er sagt, så det er nok Ravenshield i seg selv som er problemet i det tilfellet...

Lenke til kommentar

jeg tror ikke Raven Shield er problemet, hvis du synker fra 11000 til 6000 poeng i 3dmark så er det garantert en rimelig stor feil en eller annen plass, sjekk at alt av hardware kjører på riktig hastighet, se at det fungerer, ja ta en god sjekk og defragmenter disken (e), har du de nyeste driverne til chipset, grafikkort osv., sjekk etter spyware, virus ogl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...