Gå til innhold

Oppgraderinger fra Samsung


Anbefalte innlegg

Forsøkte nok en gang med Vista, men resultatet forandrer seg ikke.

Vi som har Windows 7 skal nok fint få det til med enten NPS 1.5, eller i kompabilitetsmodus. Så lenge vi klarer å få koblet til telefonen og NPS oppdager den så ser jeg ingen problem med operativsystemet.

Det står på Samsung slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er da vel ikke dårlig kundebehandling? Du kjøpte en telefon med 1.5(?), du har ikke krav på å få den oppdatert til 2.1..

 

Jeg har lest at alle nye skal komme med 2.1 og de som hadde mobilen fra før av får oppdatere gratis, med tanke på at det er "reklamert" på den måten gir oss liksom litt krav på det. Og vi har jo krav på bedre kundebehandling når vi først har kjøpt en mobil fra Samsung.

Lenke til kommentar

Er veldig fornøyd med mobilen, men fy f. kor dårlig programvare det der NPS greiene er. Finner jo ikkje mobilen. Prøver å oppdatere til 2.1 i morgen hvis det stemmer det som skrives at det då skal funke med operatørlåste telefoner også.

Prøv å restarte maskinen etter å ha installert NPS, det måtte i alle fall jeg for å finne telefonen. Viss ikke kan du også prøve å restarte telefonen med usb kabelen koblet til PC'en, det også har hjulpet flere ganger her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Fikk som svar at oppdateringen skal være tilgjengelig nå for telefoner som ikke er operatørlåst, og at driver for Windows 7 kommer i juli.

Hæ?! Får jeg ikke oppdatert før om tre måneder? :(

Lenke til kommentar

Hva med å bruke anroid på i8910 omnia hd. Hater mildt sagt symbian. Jeg har hatt omnia hd siden oktober og har ikke fått tatt en eneste oppdatering gjennom pc studio. Elendig av Samsung. Dette skal liksom være flaggskipet til Samsung LOL. Noen som har samme problem?

Lenke til kommentar

Må jeg kaste min i7500 Galaxy i bakken og ta den på forsikringa og kjøpe en spica for å få 2.1 eller hva f*** skjer Samsung ?

Maken til dårlig kundebehandling skal man lete lenge etter :)

Er da vel ikke dårlig kundebehandling? Du kjøpte en telefon med 1.5(?), du har ikke krav på å få den oppdatert til 2.1..

 

Nei du har ett poeng, men når noe jeg annser som lillebroren får 2.1 blir jeg litt overrasket at "vi" ikke får 1.6 engang.

Men hvis det har med for svak prosessor og gjøre ser jeg den, var ikke klar over problemet

Lenke til kommentar

Telefonen min _var_ operatørlåst, men er ikke lenger.. Hvis operatørlås skal sette en stopper for dette i tillegg til all den andre driten de har drevet med så blir jeg mektig forbanna.

 

Kundeservice klarte jo å lire av seg at operatørlåste telefoner får oppdatering i morgen til meg, men dette tror jeg like mye på som at den skulle være online fra 19.april i følge samsungs sider.

 

Bare bli forbanna, for selv om du låser opp en telefon så har den fortsatt SW og ID som en operatørbrandet telefon for oppdateringsverktøy osv. Og som tidligere nevnt, kan det forårsake forsinkelser i.h.t godkjenning fra gitt operatør og deres ønsker om forhåndsinnstallerte programmer i sin tilpassede oppdatering.

Lenke til kommentar

Nå skriver de på mobili.no at operatørlåste telefoner ikke får oppdateringen før i uke 19:

 

NB: Vi har fått opplysninger om at det foreløpig kun er telefoner uten operatørlås som kan oppdateres. Oppdatering for Spica-eiere med operatørlås skal komme i uke 19.

http://www.mobili.no/blog/android-2_1-til-samsung-galaxy-spica/

 

EDIT: Ser ut for at de har endret artikkelen sin igjen, nå står det at oppdateringen kommer til operatørlåste telefoner senest i midten av mai...

Endret av purity
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min på Elektrofil-messa i Oslo sist helg, og fikk den til 1,- med FriHet99 i 12 mnd. Altså ca 1300 inkludert nytt nr/SIM-kort. Brevet med SIM-kortet skal få ligge uåpnet i skuffen, og jeg betaler 99 per mnd. Altså en meget godt pris vil jeg si :w00t:

 

Jeg mener å ha hørt at jeg kan få koden for å låse opp telefonen fra Telenor bare ved å ringe dem, så lenge jeg har abonnement på telefonen? Kanskje jeg får prøve det, og se om det hjelper på oppgraderingen. Men er litt skeptisk til det mtp det RMNZR skriver.

Lenke til kommentar

Er da vel ikke dårlig kundebehandling? Du kjøpte en telefon med 1.5(?), du har ikke krav på å få den oppdatert til 2.1..

 

Jeg har lest at alle nye skal komme med 2.1 og de som hadde mobilen fra før av får oppdatere gratis, med tanke på at det er "reklamert" på den måten gir oss liksom litt krav på det. Og vi har jo krav på bedre kundebehandling når vi først har kjøpt en mobil fra Samsung.

Jeg siterte en person som hadde i7500 Galaxy, ikke Spica. i7500 kom med 1.5 og har aldri vært lovet noen form for oppgradering

Lenke til kommentar

Kan noen som har fått oppgradert til 2.1 sjekke hvilken firmware versjon de har endt opp med! (spørsmålstegnet funker ikke på tastaturet mitt).

 

Jeg har oppgradert med ODIN og slo meg til ro med I570EXXJCE, prøvde først I570EXXJCF, men da opplevde jeg dårlig 3G funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min på Elektrofil-messa i Oslo sist helg, og fikk den til 1,- med FriHet99 i 12 mnd. Altså ca 1300 inkludert nytt nr/SIM-kort. Brevet med SIM-kortet skal få ligge uåpnet i skuffen, og jeg betaler 99 per mnd. Altså en meget godt pris vil jeg si :w00t:

 

Jeg mener å ha hørt at jeg kan få koden for å låse opp telefonen fra Telenor bare ved å ringe dem, så lenge jeg har abonnement på telefonen? Kanskje jeg får prøve det, og se om det hjelper på oppgraderingen. Men er litt skeptisk til det mtp det RMNZR skriver.

 

Artikkelen har nå blitt oppdatert. Later til at uke 19 er tingen. Selv om du får den låst opp er fortsatt telefonen brandet som operatørspesifikk, og det er ikke noe som går bort ved heving av operatørlås :/

Lenke til kommentar

Har fått svar fra Samsung nå. Dersom telefonen har vært operatørlåst tidligere, hjelper det ikke å fjerne denne. Oppdateringen som er tilgjengelig nå er kun for telefoner som aldri har vært operatørlåst.

 

For alle andre vil oppdateringen komme i uke 19 (dvs. mellom 10. og 16. mai).

 

EDIT: Så ikke posten over, skylder på cachen ;)

Endret av Ensnared
Lenke til kommentar

Har fått svar fra Samsung nå. Dersom telefonen har vært operatørlåst tidligere, hjelper det ikke å fjerne denne. Oppdateringen som er tilgjengelig nå er kun for telefoner som aldri har vært operatørlåst.

 

For alle andre vil oppdateringen komme i uke 19 (dvs. mellom 10. og 16. mai).

 

EDIT: Så ikke posten over, skylder på cachen ;)

 

Det stemmer ikkje. Sendte mail til Netcom og lurte på når vi med operatørlåst mobil kunne få den nye firmwaren. Fekk til svar:

"Hei!

 

Denne oppdateringen er ikke noe vi begrenser. Du kan kontakte Samsung direkte om du har problemer med å få oppdatert din telefon."

 

Og no nettopp la eg inn Android 2.1 med Odin. (Samsung drittprogramvaren har eg kranglet lenge nok med uten resultat) Det gjekk fint, digg med 2.1!

:new_woot:

Lenke til kommentar

No offence, men uansett om netcom ikke begrenser det så har den ikke akkurat dukket opp i NPS.

 

Antar at serienummerne er registrert en plass hos samsung Norge, og at uavhengig av hvilken operatørlås man har så blir alle holdt tilbake frem til alle er ferdig.

 

Mulig jeg tar helt feil, men min netcomlåste mobil har ikke fått noen oppdatering enda.

Og den er ikke operatørlåst lenger engang, så det finnes nok et register de går ut i fra.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...