lysbryter Skrevet 11. juni 2003 Skrevet 11. juni 2003 På hovedkortet mitt er det AGP-lock der jeg kan bestemme frekvensen selv. Bør jeg la den stå på 66MHz og heller prøve å overklokke GPU og minnet, Eller kan det være bra å overklokke porten litt også?
Xvani Skrevet 11. juni 2003 Skrevet 11. juni 2003 godt spørsmål (poster for å vite svar ) Alt jeg vet er at de portene ikke er glad i mange Mhz, og at du vil tjene mer på å klokke GPU og minne. Jeg innbiller meg at det ikke har noen hensikt å klokke disse portene da de ikke tåler noe særlig mer enn de er spesifisert for og i tillegg: Hva skal du med høyere hastighet mellom AGP og CPU? Det blir det samme som AGP x8 vs AGP x4, har ingen særlig praktisk nytte egentlig...
P@rm@nn Skrevet 11. juni 2003 Skrevet 11. juni 2003 Nope, du tjener _veldig_ lite på det. Du kan jo selvfølgelig øke den med noen Mhz, men med tanke på hvor lite det vanligvis er å tjene på å gå fra Agp4x til AGP 8x (noen få %) så kan jeg ikke tenke meg at det er noe spesielt å tjene på en liten økning.
MR_T Skrevet 11. juni 2003 Skrevet 11. juni 2003 ja er ikke sikker så ikke stol for mye på hva jeg sier nå. men tviler på det vil hjelpe, å du kan skape noen "bluescreen of death" å mulig litt hw probs også, men som sagt æ kan ta feil
Papirpose Skrevet 11. juni 2003 Skrevet 11. juni 2003 Du kan lett ende opp med å ta livet av skjermkortet - skal ikke mange MHz'ene til. AGP-locken du har er der for at frekvensen på AGP-slot'en skal holde seg relativt uendret selv om du overclocker fsb'en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå