Gå til innhold

Piratene får skylda (DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøper de spillene jeg mener er verdt det, og har lastet ned en del små titler. Kan ikke regnes som tap for noen i og med at det som oftest bare har vært for å prøve spillene (har vel ikke orket å runnet noe av det jeg har lastet ned.) Noen nedlastinger har til og med endt i kjøp.

 

Blir feil og regne hver nedlasting som et tap, fordi det er slettes ikke 100% sikkert at spille ville vert kjøpt uansett,

Endret av neruen
Lenke til kommentar

De blåser jo opp tallene som vanlig, men det er jo litt sannhet i det da..

 

Småbarna til de fleste her på jobben kjører pirat på sine Nintendo DS hvertfall, det samme gjør småsøskenene mine.

På få minutter har en jo hundrevis av spill nede, på torrentleech ligger det over 4000 nintendo ds spill (inkluderer så klart mange duplikater, forskjellige språkvarianter osv).

Lenke til kommentar

Bruke no svært sjeldent torrents for og skaffe meg NDS spill. Må si det finnest sider som er mye flinkere der en torrent databanken.

 

Men det har posetive og negative sider. Eg ville aldrig vist at Ifinity Space var bra uten at eg hadde testet det, Eg ville heller aldrig kjøpt det uten eg hadde prøvd det.

 

Men få sjå kva Nintendo vill gjere når 3DS-en kjem.

Lenke til kommentar

Piratene får skylda i alt...

 

Jeg lurer på om en average casual DS-spiller som Nintendo satser på vet om hvordan man piratkopierer spill til DS? Svaret er nei! bare 1 av 100stk jeg vet om med DS, kan piratkopiering.

 

Problemet ligger ikke i piratkopieringen. Det ligger i at det finnes ingen DS-spill som frister å kjøpe. Lag flere Pokemon-spill, og Nintendo vil sikkert merke en økning av salg.

 

Jeg tror faktisk vi kommer til å bevege oss mot en spillkrakk akkurat som på 80-tallet etter som man bare lager spill i dag for å tjene penger. Hvis det ikke hadde vært for Nintendo som revolusjonerte med kvalitetspill, så hadde spill for lengs vært dødt.

 

Tenker meg om 2-3 år, når vi får en del "klone"-spill (spesielt i FPS-sjangeren), så blir det spillkrakk. Det samme skjedde på 80-tallet med alle "klone"-spillene til Atari.

 

Da er det bare "å skylde på piratkopiering"...

Lenke til kommentar

Jeg vil si det er 3 grunner til at jeg ikke kjøper DS spill:

 

Pris

Mange dårlige spill

Enkelhet

 

Pris på DS spill er helt på trynet.. 400kr for et spill på portabelt format er latterlig, og ikke går prisen noen gang ned nesten heller..

Gode eksempler er New Super Mario og Mario kart som enda ikke er å finne nytt i en spillsjappe til under 350kr, selv om de er fra 2006..

Da frister det bra med R4 brikke og 4GB minnekort til under 500kr..

 

Så kommer jeg til spillene.. Til nå har jeg testet godt over 500 spill til DS over 2 år, og det er vel bare rundt 10-15 som er såpass bra at de er verdt å bruke tid på eller kanskje kjøpe..

Det går igjen de klassiske gamedesign FAILene: dårlig kontroller, 0 handling eller plot, horribelt dårlig spilldesign på figurer og omgivelser..

 

Her er min liste over worth to buy:

Pokemon SS/HG

pokemon platinum

new supermario

mario kart

super prinscess peach

zelda phantom hourglass

zelda spirit tracks

geometry wars: galaxys

contra 4

 

Det å ha alle spillene på 1 brikke er utrolig enkelt og digg. Ikke bare slipper jeg masse brikker liggende rundt/ha med meg, men disse copy brikkene har mange ekstra funksjoner som cheat, real time save, timewarp, lcd brigtness, og andre settings.

 

Skal jeg begynne å kjøpe til DS må jeg få:

 

spill til maks 200kr stk nytt, gjerne en download system som Steam, og mindre shit games

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...