Gå til innhold

HP ZR24W 24" WIDE?


hardkjerne

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, så er på jakt etter en ny skjerm. Jeg har sett på endel forskjellige, men har foreløpig sett meg ut Dell U2410. Jeg driver ikke så mye med foto og andre fargekrevende oppgaver, men er møkkalei skjermer som har problemer med vertikal innsynsvinkel (ser forskjell på svart oppe og nede på skjermen), og ønsker derfor helt inne en skjerm med TN-panel. Ellers skal skjermen primært brukes til spilling og noe filmtitting. Er det noen andre skjermer jeg bør se på? Tips?

 

Kan nevne at skjermen skal ha 1920x1200 oppløsning, gjerne HDMI inngang (skal brukes med PS3) og 1:1 pixelmapping.

Endret av hardkjerne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er til nå veldig fornøyd med den. Har ikke hatt tid til å teste den så mye som jeg skulle ønsket, men intrykket til nå er strålende. VEldig deilig bilde, gode farger og ikke tegn til etterslep i FPS som jeg kan se. Jeg er også meget fornøyd med innsynsvinkelen som gjør at jeg ikke ser forskjell på svart oppe og nede om jeg beveger hodet (noe min gamle TN skjerm hadde problemer med).

 

Har ikke testet den mye i fotoredigering ol., og kan dermed ikke si for mye om fargene osv, men det lille jeg har testet så veldig bra ut med "Out of the box"-instilling (med brightness redusert endel).

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Hentet og pakket ut skjermen i dag, men gleden ble noe kortvarig. Oppe i høyre hjørne skinner det kraftig gjennom fra baklyset. Jeg har kontaktet HP support, så får vi se hva som skjer videre.

Lenke til kommentar

Ja kom gjerne med litt konklusjon på denne skjermen, for denne så jaggu meg bra ut til under 3500,-

 

Sitter på en 19" samsung 193P tror ikke jeg vet om noen som har så liten skjerm lenger :cry:

 

En 24" er sterkt ønsket og hvis man for en bra til drøye 3000 spenn så spørst det om kontoen blir litt tommere :whistle:

Lenke til kommentar

Ja...er denne skjermen noe å satse på?

 

Siden dere ikke har kommet med noen ord ang. skjermen kan jo bety at det er så sykt god at dere bare spiller og ser på film og hva det måtte være og glemmer helt denne tråden.

 

Eller den er så rææææææææææva at det ikke er verdt å bruke et sekund eller fem her.

 

Håper på det første

Lenke til kommentar

Jeg er fortsatt veldig fornøyd. Har fått en Dell U2410 på jobben, og kan ærlig talt ikke se mye forskjell på disse to i kontorapplikasjoner osv (som er det jeg bruker skjermene mest til).

 

Har brukt ZR24W 24" jeg har hjemme endel til spill, og er godt fornøyd med skjermen til dette bruket. Skal teste den mer i helgen når jeg skal spille Red Dead Redemption på den med min PS3.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Er godt fornøyd med skjermen. Jeg bruker den ikke til spilling, så hvordan den fungerer på det området vet jeg ikke. Hovedsakelig brukes den til bilderedigering, og etter kalibrering med Spyder3 Pro ble det veldig bra. Den har fått litt kritikk for dårlig sortnivå. Jeg kalibrerte med kontrasten på 100%, og det hjalp en hel del. Jeg vurderte også Dell U2410, men tror ikke jeg hadde tjent noe på å velge den til mitt bruk.

 

ZR24W får min anbefaling :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei,

 

jeg har hatt HP ZR24w i hus noen dager og har stilt inn monitoren til 6500 sRGB, Brightness: 30 og Contrast: 92, deretter kjørte jeg spyder3 express kalibrering.

Skjermen klarer nesten å gjengi korrekte farger før kalibrering, litt for mye blått.

Jeg er glad jeg ikke fikk tak i en skjerm med TN-panel!

 

Skjermen blir brukt til spilling, surfing, tv/film, noe film-/bilderedigering.

 

ZR24w er et bedre kjøp enn Dell U2410 pga pris.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...