Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny Scooter Starter ikke! HASTER!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei sann. Jeg er ny til dette forumet :)

Jeg trenger seriøs hjelp med scooteren min: baotian BT49QT-12

jeg fikk den i høsten, og fikk kjørt den 270km før det ble vinter.

jeg har ikke brukt den hele vinteren.

og får 2 dager siden ville jeg kjøre med den, og da ville den ikke starte i det hele tatt. fant ut at det var batteriet. har nå ladet den, og den starter, men når jeg gasser så dør den ut! den starter og går på tomgang, men med engang jeg gasser så dør den ut.

Kan det være tennpluggen? og i såfall trenger jeg hjelp med å finne ut hvor den er.

Vet nesten ingenting om scootere. På forhånd takk :D

Endret av iDontSmokePot
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min scooter var sånn en stund. Går på tomgang men dauer med en gang det kommer slitt speed på den. Da var feilen det at forgasser nålen hadde mistet den ringen som holder den oppe og dermed stengte for bensinen. Det løste deg ved å sette på en ny ring og sette den på plass. Den ligger mist i forgasseren. Når det gjelder tennpluggen så er den plassert i enden av sylinderen eller på siden av sylinderen. Enkel å skifte men jeg har ikke peiling på om det kan være det.

Men skader jo ikke å skifte tennplugg å sjekke. Alltids greit å ha en ekstra, i tilfelle den ryker =)

Men Velkommen til forumet =)

Skrevet

Takk for at du svarte så fort :)

Jeg burde kansje si at min ikke kommer opp i fart i det hele tatt. den beveger seg ikke. den bare står der, og med engang jeg bare gasser litt så dør den :(

Det du sa om forgasser nålen har jeg lyst til sjekke. men jeg aner ikke hvordan.

Hvis noen vet om en side hvor det står instuksjoner om hvordan man gjør det, så hadde det vært veldig hjelpfult :D

Skrevet

Ok, når det var det med den nålen så kunne jeg kjøre litt i veldig liten fart på sletten med en gang jeg speedet så dauet den.

Det med den forgassernålen er ikke veldig komplisert men man bør ha skrudd litt før. Jeg har en far som er god til å skru så for han så var det ingen utfordring. =).

Litt vanskelig å forklare men det er å skru opp forgasseren som ligger på toppen av motoren, der bensin og luft blandes.

Men sikkert noen andre som kan forklare det bedre.

Men du bør ta å spørre her også: LINK

Der er det mye mere hjelp å få på akkurat det emne.

Skrevet

Takk for at du tok deg tid Arne :)

Hvis noen hadde noen flere tips eller ider om hva som kan være feilen, eller hvordan man kan fikse den, så hadde jeg satt stor pris på at dere hadde tatt dere den frihet til å skrive det og hjelpe med :!:

Skrevet

Oppdaterering!!

Scooteren min starter nå, og jeg kan kjøre med den, men jeg merker at den sliter med å gasse den er liksom treig, og når jeg står stille dør den. og jeg kjører forresten uten batteri, det er noe galt med batteriet. jeg lada den i 10 timer med en 12 valts lader, men det hjalp ikke, vet ikke hva jeg skal gjøre!

Jeg får lappen om noen uker, og jeg har begynt å få panikk :cry:

Skrevet

Oppdaterering!!

Scooteren min starter nå, og jeg kan kjøre med den, men jeg merker at den sliter med å gasse den er liksom treig, og når jeg står stille dør den. og jeg kjører forresten uten batteri, det er noe galt med batteriet. jeg lada den i 10 timer med en 12 valts lader, men det hjalp ikke, vet ikke hva jeg skal gjøre!

Heisann, det kan jo tyde litt på at pluggen er moden for utskiftning.

Har den stått ute i vinter? Kondens på tanken?

Hvis den har stått ute så har nok batteriet ditt frysi og kan kastes. Disse får du kjøpt for en billig penge på f.eks biltema.

Skrevet

Oppdaterering!!

Heisann, det kan jo tyde litt på at pluggen er moden for utskiftning.

Har den stått ute i vinter? Kondens på tanken?

Hvis den har stått ute så har nok batteriet ditt frysi og kan kastes. Disse får du kjøpt for en billig penge på f.eks biltema.

Men batteri er ikke nødvendig for å kjøre. Bare bruke kickstarteren det. Da er det samme om man har batteri eller ei =)

Skrevet

jeg hadde et identisk problem, løsningen på min var å koble til den elektriske delen til oljetanken... så det er ca 1000 ting som kan få nye scootere til å stoppe

Skrevet

Joa, det er sant men det er jo kurant og ha muligheten til enten og fjernstarte den eller trykke på knappen på styret.

Men sant som du sier, kickstarten fungerer den og..

Skrevet

Joa, det er sant men det er jo kurant og ha muligheten til enten og fjernstarte den eller trykke på knappen på styret.

Men sant som du sier, kickstarten fungerer den og..

Jepp, men ville bare si at batteriet ikke har noe med startinga og gjør. Det er en fordel med batteri gå grunn av lysa ikke får full styrke uten batteri, hvis ikke du har full speed og sånn da :cool:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...