Gå til innhold

Gamer i5 med skjerm til 15000 - Innspill!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter å snekrer sammen bestillingen her - ser da at V8 er latterlig billig hos Amentio.

 

http://amentio.no/Avdelinger/datautstyr/Kjøling/Kjøling,_vifter/Cooler-Master-V8---Prosessorkjøler----SRR-UV8-XBU1-GP-881894.aspx

 

Ikke sjelden går noe i stykker. Mon tro om luftkjøling fremdeles er "tryggere" H50 er førstegenerasjon - samt går vifta stykker på V8 kjøler den fremdeles litt før alt brenner til h.....

 

Litt "worst case" tenkning. Kanskje er det slik at en V8 er et mer uslitelig håndtverk enn H50. Men, dette blir vel bare synsing.

 

V8 (385kr) eller H50 (585kr)?

Lenke til kommentar

Med denne PSU-kalkulatorenfår jeg rundt 550W i peak load og 473W i typisk load med 5850 i crossfire og i5 750 klokket til 4.2GHz. Dette betyr at 650W burde holde fint selv med en god overklokk, og du har en del, men ikke kjempemye, å gå på.

 

Når det gjelder CPU-kjøler kan jeg varmt anbefale Cooler Master Hyper 212 som er veldig billig, men ikke yter nevneverdig dårligere enn V8 eller NH-U12P.

Lenke til kommentar

1 "Fractal Design Define R2 - Tower - ATX -" 775,-

1 "Prosessor - 1 x Intel Core i5 i5-750 / 2" 1 504,- -

1 "ASUS P7P55D-E PRO - Hovedkort - ATX - iP" 1 439,-

1 "Crucial DDR3 BallistiX 1600MHz 4GB CL8 K" 1 088,-

1 "Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103" 649,-

1 "Z-Series 650W PSU Premium Enthusiast Sil" 801,-

1 "Cooler Master V8 - Prosessorkjøler - ( S" 385,-

1 "NEC MultiSync EA231WMi - LCD-skjerm - TF" 3118,-

1 "Intel X25-M Mainstream Solid State Drive" 1 739,-

1 "Ace MO Laser Gaming EDGE3200" 344,-

1 "MSI R5850 Twin Frozr II - Grafikkadapter" 2 470,0,-

 

Sum varer:

14 312,-

 

Ser vel noe slikt ut. Amentio har ikke igjen noe av standard 5850 kort. Er vel i utgangspunktet verdt å kikke litt rundt eller vurdere 5870 kort - men både pris og ytelse blir vel nå flisespikkeri rundt 14500 kr?

Endret av lars_E_E
Lenke til kommentar

Hvis du skal kjøpe SSD nå, bør du heller gå for Asus P7P55D Pro. SATA 600 er det viktige å få med seg med E-serien for hovedkortet, og det får du kun bruk for dersom du venter til vinteren og kjøper neste generasjon av SSD-en du har valgt (X25-M G3, noe jeg anbefaler, da du får det billigere, bedre ytelse og mer plass). Maskinen yter meget bra med eller uten SSD, så tenk litt på framtiden.

 

Amentio har altså inne Twin Frozr II på lager? Det er jo ikke helt dumt, da du kan overklokke det til å yte nærmest som HD 5870 med den ekstra kjølingen. =)

Lenke til kommentar

Ja, tror jeg utsetter SSD kjøpet. Om framedrops skulle bli problemet ... ja så blir det CF først.

 

Siste jeg tenker på er greia med MB og "fremtidsrettet". Nå kommer det jo MB med støtte for 6cores. Om en 3 år vil vel det være allemannseie - implementer og støttet.

 

Ja, litt overraska over at de hadde Twin Frozr II - fant det egentlig fordi de ikke hadde "noe annet" alternativ.

 

Har ikke sett noen reviews (har det kommet over natta!?), men aftermarket kjøleren er stillere på IDLE og bråker mer under Load. Ellers hersker det vel liten tvil om at dette skal klokkes til ca. 5870. Slik sett er det fin fin verdi!

 

Enda et pluss: det er solide saker.

Endret av lars_E_E
Lenke til kommentar

Twin frozr II har relativt dårlige brukeranmeldelser. Ingen skikkelige reviews ennå. En hel del klaging på at det ikke kan overvoltes at OC ikke er enkelt.

 

For et par hundrelapper får jeg jo 5870. Det er vel like greit. Bråker dette mye i kabinettet mitt på idle?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...