Gå til innhold

ICS På mobilt bredbånd?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og en til sitter på hytta nå, men begge vil kunne være på nett. Dette blir litt vanskelig da vi bare har 1 stk. mobilt bredbånd. Jeg var klar over dette på forhånd, så jeg tok med meg en krysset CAT.5 TP-kabel, ruter (gammel, Jensen, ikke trådløs) og flere TP'er.

 

Da vi nå skulle på nett, tenkte jeg "Jaja, er vel bare å strekke den kryssede TP'en mellom PC'ene også aktivere ICS på det nyopprettede LAN'et vårt slik at PC'en min ble en gateway.

Dette var, derimot, enklere sakt/tenkt enn gjort; Hver gang jeg skal aktivere ICS i LAN-egenskapene får jeg en feilmelding som egentlig sier ganske lite om problemet: "Det oppstod en feil mens Deling av Internet-tilkobling ble aktivert." Der hvor feilkoden vanligvis kommer står det bare "(Null)".

 

Googlet litt på problemet og snublet over dette innlegget: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1156776

Men følte desverre ikke at dette hjalp noe særlig på mitt problem i og med at denne personen faktisk fikk aktivert ICS. Får samme feil ved bruk av svitsjen.

 

Så kommer spørsmålet: - Kan noen hjelpe meg?

 

OS på begge PCer er Windows 7 x64

Det mobile bredbåndet er produsert av NetCom/Huawei

Endret av Momradn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...