Gå til innhold

Hvordan sjekke om et firma driver legit eller svindel?


apegryn

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal handle noen varer fra et nettbasert norsk firma opprettet av en ungdom på 24 år, som har drevet i (jeg antar) 1-1 1/2 år. Hvem kan jeg høre med for å sjekke at det ikke er noen form for svindel?

 

Jeg har ikke fått noen særlige varsellamper ennå, men det er snakk om et femsifret beløp og jeg kaster ikke penger i dass : )

Endret av apegryn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg skal handle noen varer fra et nettbasert norsk firma opprettet av en ungdom på 23 år, som har drevet i (jeg antar) 1-2 år. Hvem kan jeg høre med for å sjekke at det ikke er noen form for svindel?

 

Jeg har ikke fått noen særlige varsellamper ennå, men det er snakk om et femsifret beløp og jeg kaster ikke penger i dass : )

 

Ting jeg alltid bruker å gjøre når jeg kjøper ting fra "ukjente" sider er å google firmanavnet og se om det står mye om det. Hvis det står noe negativt om det så ser du det kjapt.

 

Noen andre alternativ er å ta kontakt med forbrukerrådet for å høre om de har noe å si om firmaet. Eller starte en tråd her og høre om noen har erfaring med firmaet.

Lenke til kommentar

...

Ting jeg alltid bruker å gjøre når jeg kjøper ting fra "ukjente" sider er å google firmanavnet og se om det står mye om det. Hvis det står noe negativt om det så ser du det kjapt.

...

Skal godt gjøres å finne et firma i verden det ikke står NOE negativt om...

 

Joa, but you know what i mean.

Lenke til kommentar

Hvis de ikke akspeterer VISA eller MasterCard, men skal ha pengene overført på forskudd, er det tegn på svindel. Betaler du med VISA eller MasterCard (helst kredittkort) er du rimelig trygg.

Alle bedriftene innen bransjen jeg ser på tar forhåndsbetaling via faktura. Det er snakk om edelmetaller.

 

Har saumfart google, forbrukerportalen, diverse forum, finn.no o.l. uten å finne noe særlig negativt, dog heller ikke mye positivt.

Lenke til kommentar

...

Ting jeg alltid bruker å gjøre når jeg kjøper ting fra "ukjente" sider er å google firmanavnet og se om det står mye om det. Hvis det står noe negativt om det så ser du det kjapt.

...

Skal godt gjøres å finne et firma i verden det ikke står NOE negativt om...

I grunn ikke. Lett som bare det.

 

Du må be om org. nummeret. Sjekk det på brreg.no, finn ut hvem som eier. Har det vært samme styre lenge? Tjener de penger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...