Gå til innhold

Billedkunst: Spray-paint-art, street-art, dolk & banksy


Anbefalte innlegg

Jeg har nylig blitt veldig interisert i "spray paint art" og "streetart". Det jeg lurer på er:

-er det noe steder man kan lære seg disse to sjangrene? evt. kan noen av dere forklare?

jeg vet at artister som dolk og banksy lager stencilene i photoshop, men er det noen andre GRATIS programmer man kan gjøre dette bra i?

 

Hvis man blir tatt for tagging, hva skjer da? kommer det på rullebladet? Bot? Får foreldrene vite det dersom man har fylt 16 år?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Stilen du referer til kalles vel "Stencil-art" og er svært voksende om dagen.

Om du oppsøker tutorials og lignende kan du finne det på denne siden her.

 

Photoshop kan du jo laste ned, og om ikke de nye versonene fungerer vil de gamle fungere fint med en crack.

Om ikke kan du jo prøve GIMP, uten at jeg har noe erfaring med det.

 

Jeg tviler på at det er så lurt å begynne med tagging.

Ta heller å utnytt stencilene på et lerret istedenfor. Det er fullstendig lovelig og kanskje du kan få solgt det for en liten slant og :thumbup:

 

-M

Lenke til kommentar

Takk for svar, har nå bestemt meg for å "tagge" på lerreter istedet, men lurer på et par ting:

 

her er sprayen jeg tenker å bruke, ettersom den er så lett tilgjengelig og ikke trenger å bestille fra nett...

Sprayen

duger den ?

 

Hva slags lerret burde jeg satse på? bomull eller lin? og hvorfor? eller muligens papp-pannå ? spiller det SÅ stor rolle hvilket ?

 

dette er lerretene jeg tenker på:

lerret nr 1

lerret nr 2

lerret nr 3

lerret nr 4

lerret nr 5

 

Hørtes bra ut å kunne få solgt de :D noen ideer hvordan :p ?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Linken virker ikke. Men det må være sen slik en for at det skal ha noe effekt mot de små partiklene. Har en slik og det funke meget bra.

 

Edit: Hvis det er ute du skal spraye så trenger du egentlig ikke maske (hvis ikke det er et veldig stort piece)

Endret av kmatis
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...