Gå til innhold

Karaktersystemet i UK


askerix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Viktig aa ogsaa nevne at i de fleste tilfellene er fagene lagt opp litt annerledes enn hjemme i Norge. Kan snakke for ingenioerlinjene. I Norge, slikt jeg har forstaatt det (NTNU), er det lagt opp til et visst antall oevinger som skal vaere godkjente for aa faa adgang til eksamen. Eksamen teller da 100%.

 

I England er det gjerne todelt. Her maa man skrive en rapport paa 40-80 sider som tar for seg et tema som er relatert til emnet/faget eller dekker et eksperiment. Denne oppgaven teller 40%, mens eksamen teller 60%. Problemet her er at det er saa himla vanskelig aa faa 70%+ paa disse rapportene, men man kan greit faa mer enn 70% paa eksamen (bare aa regne riktig det). F.eks hvis du klarer aa fa 90% paa eksamen og 62% (typisk aa faa paa disse rapportene) saa ender du opp paa 79% "overall". I forhold til norsk skala saa tilsvarer vel det en B, mens i England tilsvarer det en A.

Endret av Ingeniøerstudent
Lenke til kommentar

Hvordan kan man regne ut karakterene fra en norsk bachelor til honours-systemet for å se hvor man ligger?

Dette varierer fra skole til skole såvidt meg bekjent.

I mitt tilfelle var 2:1 halvparten av karakterene B eller høyere, og ingen karakterer lavere enn C. First var halvparten av karakterene A, og ingen karakter lavere enn C.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...