Gå til innhold

Skjermkort-situasjonen akkurat nå


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg i markedet for et nytt skjermkort, da mitt gode gamle GF2 pro har begynt å slite med de siste spillene, så jeg tenkte jeg skulle gå over de forskjellige modellen som finnes.

 

ti4200-baserte kort: Greie kort fremdeles? Litt over en tusenlapp for ett kort med 128MB minne, og som kan klokkes en del. Bare DX8.

 

ti4800se: For dyrt, og rett ti4200-kort kan klokkes til samme hastighet.

 

FX5200/FX5600 Ikke raske nok, og koster fletta.

 

FX5600 Ultra Raskt nok, men prisen må ned under 1500 for å være interessant. Prisen ligger langt over dette...

 

FX5800/FX5900 /Ultra: For dyrt rett og slett. Skulle gjerne sett hva "FX5900 Value" er god for når den blir lansert.

 

Radeon 9000/9100/9200: Ikke raske nok for meg.

 

Radeon 9500: Fortsatt å få kjøpt. Ikke modbart lenger? Såppass forkrøplet at jeg ikke ser vitsen. Er dette kortet godt for noe når det ikke lenger er modbart synes dere?

 

Radeon 9500 pro: Bra kort. Så godt som umulig å oppdrive?

 

Radeon 9600: Billig. Rundt 1200 kr. Men ytelsen er elendig tror jeg.

 

Radeon 9600 pro: Dårligere enn 9500pro, men koster en del mer. (Opp mot 2000 !!)

 

Radeon 9700: Dette skulle jeg gjerne hatt. Et røverkjøp til rett over 2000 kroner. Umulig å oppdrive dessverre.. :(

 

Radeon 9700 pro/9800: For dyrt.

 

Hva bør jeg satse på? Vet dere om noen webshop'er som har noen bra kort på lager til en bra pris? Radeon 9500 pro/9700 kanskje. Jeg har lett og lett og finner ingenting. En håpløs situasjon synes jeg. Vurderer å utsette kjøpet til lanseringen av FX5900 value for å se hva som skjer da...

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ti4200-baserte kort: Greie kort fremdeles? Litt over en tusenlapp for ett kort med 128MB minne, og som kan klokkes en del. Bare DX8.

Komplett har to toyper som selges som demokort for under 900; Asus og MSI. Asuset står oppført med lavere minnehastighet enn MSI, men dette stemmer ikke i følge deres netside. Tror dette er et meget bra kjøp... hadde jeg hatt penger nå hadde du ikke fått dette tipset før jeg hadde bestillt ... :evil:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...