Gå til innhold

Asus A7V133-VM


Mkay

Anbefalte innlegg

Dette hovedkortet er såvidt jeg vet med integrert lyd og skjermkort.

 

Spørsmålet er om dette er verdt å benytte seg av eller bør en kjøpe et nytt skjermkort og lydkort?

 

Jeg skal sette sammen en billig maskin til en kompis som skal primært bruke den til tekstbehandlig, surfing og litt spilling.

 

Takker for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-10-13 16:22, Yngvejos skrev:

På asus kortet er det savage 4 brikke og på savage 4 med 32 mb ram funker ikke en gang re-volt uten masse hakking.


Kjøp ett billig ge force 2 mx og ett lydkort til 100 kr.


 

Jeg har selv bygd en maskin med dette hovedkortet i kombinasjon med en Duron 800 og 256MB ram. Det er feil å si at man ikke kan spille revolt uten hakking. Prøvde dette selv og i oppløsning 640x480 gikk det glatt, rundt 60fps. Grafikken er selfølgelig ikke noe å skryte av i denne oppløsningen. Spill som Unreal Tournament og Hunt for Red Baron gikk også helt greit. Om jeg ikke husker feil kan man la det interne skjermkortet benytte opptil 64MB av ramen. Hvis det er en billig maskin som skal kjøpes er dette hovedkortet et greit kjøp.

MEN!

Minneytelsen er meget svak på KM133a chipsett! I Sisoft Sandra ligger minneytelsen på rundt 60% av minneytelsen til KT133a chipsettene. Og selv om det går greit å spille de fleste 3D-spill, går disse glatt kun i lavere oppløsninger.

Hvis man allikevel kunne tenke seg å legge penger i eget lydkort og skjermkort, så bør man styre unna dette hovedkortet og kjøpe et med skikkelig minneytelse.

Slik jeg ser det er dette hovedkortet helt ypperlig for de som er ute etter en ekstremt billig maskin, for bruk til kontorarbeid og lite ressurskrevende programmer. Det er ikke verst å få et hovedkort med internt lydkort og skjermkort for rundt 850,-.

Hvis man derimot vil ha en maskin som egner seg til spill er ikke dette hovedkortet noe å satse på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...