Gå til innhold

BSU-fradrag i selvangivelsen


Muzungu

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg sparer 20 000 i året på en BSU-konto for å få fradrag, men jeg kan ikke se at dette er trukket fra i selvangivelsen (eller i "førebels utrekning av skattar og avgifter"). Hvordan kan jeg føre opp dette?

 

Det står slik:

_______________________

Formueskatt:

Stat

Kommune

 

Innteksskatt:

Stat, fellesskatt

Kommune og fylke

 

Trygdeavgift:

Lønn o.a.

Sum skatter og avgifter klasse 1 før skattefradrag

 

- forskuddstrekk (trekt av arbeidsgiver o.a.)

Foreløpig utregnet restskatt

 

 

___________________

 

Lurer også på om jeg eventuelt bare skal betale inn skyldig restskatt - 4000 (BSU-fradrag). Blir det rett?

 

Edit: Jeg mangler denne linjen: bsu.jpg

Endret av Muzungu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skulle vært rapportert inn automatisk av banken, så det er ikke sikkert skatteetaten vil godkjenne det hvis du bare skriver det inn selv. Du bør kontakte banken og finne ut hvorfor ikke det har kommet med.

 

Synes som du har fått fradrag for kr 15.000 - skattefradrag kr 3.000 (se linjen du har markert med gult). Det er bankens oppgave å innberette dette, du må derfor ta kontakt med dem om det innberette beløp er feil. Du har også fått en foreløpig beregning som viser skatt til gode med kr 4.953, altså ikke skyldig skatt.

Lenke til kommentar

Det var bare et illustrasjonsfoto jeg fant hos Dinepenger. :) Jeg mangler hele den linjen, altså de har bare trukket fra forskuddstrekk fra arbeidsgiver. :) Jeg har kontaktet banken nå, og de skal sjekke hva de har rapport (eller ikke rapportert) inn. Får også ta en telefon til Skattekontoret på mandag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...