Gå til innhold

Settlers VII - noen som spiller?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nope ikke enda. Må man betale litt for demoen?

 

nei, gratis den.

 

 

Kunne godt tenkt meg det spillet, men siden de har valgt å kun leie det ut til en vanvittig høy pris, holder jeg meg unna.

 

leie? Må man vel ikke? Engangs pris på 40 euro.

 

Ja man må være koblet til hele tiden, som suger bigtime.

Lenke til kommentar

Ja man må være koblet til hele tiden, som suger bigtime.

Det har vært mange klager på Settlers VII siden lansering, fordi mange av spillerene har blitt stengt ute av spillet i flere timer (eller dager?). Ubisoft selv har sagt at de har problemer. :thumbdown:

 

Jeg var ikke klar over at Settlers VII var ute, og ville sjekke det ut umiddelbart. Jeg fant ut at Ubisoft er utgiveren og googlet "Settlers VII DRM" med en gang. Selv ikke EA går til slike drastiske tiltak (jeg håper de har lært noe siden Spore).

Lenke til kommentar
Har kost meg masse med demoen, virker å være en ny stjerne i Settlers-serien. Kjøp blir det derimot ikke så lenge DRM-systemet er slik det er. Synd.

Samme her.

Hadde tenkt å kjøpe det, men betaler aldri fullpris for noe sånt DRM-piss.

Da venter jeg heller til spillet havner i billighyllene eller noen fikser en crack.

Lenke til kommentar

Selv om de skulle lansert verden beste spill, ville jeg aldri kjøpt det på grunn av DRM beskyttelsen. De gjør dette fordi de kan, noe vi ikke burde akseptere. Derfor er det å ikke leie/"kjøpe" spillene med denne DRM-beskyttelsen det eneste effektive virkemiddelet vi har.

 

Hvis salgstallene synker, sammen med publisitet på hvordan kundene nekter å godta denne formen for DRM, så vil den forsvinne.

Lenke til kommentar

Kjøpte det selv på en cd-key store for 140kr, det er det lett verdt selv med den kjipe DRN'en, veldig koselig spill!

 

Det var billig.

 

Hvordan fungerer det? Man laster ned spillet fra hvor? Og hvor får man den nøkkelen?

Firmaen/personen som selger dette kjøper spillene svinbillig fra asia, henter ut keyen og selger dem videre. Keyen registrerer du på steam eller en lignende digital distribusjon hvor du bare trenger en key for å laste ned spillet. g2play er et slikt firma, men fyren som står bak dette har politiet på halsen pga svindel o.l. Jeg mener å huske at en spilldistributør låste en haug med slike serial-keys, fordi firmaet som solgte keyene videre ikke var en autorisert reseller. Jeg tror ikke noen av disse firmaene er autorisert reseller, men de opererer i en gråsone som gjør det vanskelig å forby dem (enn så lenge).

 

Shady business med andre ord, på samme linje med å kjøpe MP3 fra Russland. Handel på din egen risiko og samvittighet(?)

Lenke til kommentar

Ja, kjøpte hos g2play.net.

De tar jo ikke cd-nøklene ut fra løse luften, jeg vil sammenligne det med gråimport av TV'er og lignende som bl.a netshop.no driver med, og som er fullt ut lovlig. Hadde en kompis som fikk sin MW2-key disabled i Steam da han kjøpte key gjennom en annen keystore, men det gikk veldig greit å få en ny key eller pengene tilbake. Når du handler gjennom paypal har du dessuten muligheter for å få refundert pengene fra paypal om det skulle skjære seg skikkelig.

 

Det jeg kjøpte var en retail cd-key, så jeg måtte laste ned en clonedvd fra ei viss bukt.

Lenke til kommentar

Har spillt det litt selv. Var jo morro, men legger merke til det blir mye av det samme etterhvert, (Bare spillt campaign), slik som Majesty 2 også var. Ofte har man samme strategi man bruker for hver runde.

 

Kommer nok til å fortsette, men det, etter en pause med andre spill som mass effect 2, L4D 2 og Battlefield Bad company 2 og slikt. :)

Endret av Aeris
Lenke til kommentar

Ja, kjøpte hos g2play.net.

De tar jo ikke cd-nøklene ut fra løse luften, jeg vil sammenligne det med gråimport av TV'er og lignende som bl.a netshop.no driver med, og som er fullt ut lovlig. Hadde en kompis som fikk sin MW2-key disabled i Steam da han kjøpte key gjennom en annen keystore, men det gikk veldig greit å få en ny key eller pengene tilbake. Når du handler gjennom paypal har du dessuten muligheter for å få refundert pengene fra paypal om det skulle skjære seg skikkelig.

 

Det jeg kjøpte var en retail cd-key, så jeg måtte laste ned en clonedvd fra ei viss bukt.

 

Bare til info så er g2play.net nå fersket med å selge falske lisenser. Dette gjelder i prinsippet Windows lisenser, men når de selger falske Windows lisenser, så selger de nok falske lisenser til annet også.

 

Så da vet dere det, før dere kjøper fra g2play.net

 

http://social.microsoft.com/Forums/en-US/genuinewindows7/thread/8b68038f-fdfc-4b58-af6c-c50345c59e24

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...