Gå til innhold

Comtrend-router: DMZ og portforward!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en Comtrend VDSL2-router. (basert på broudcom software, tilsvarende inteno)

Routeren lar meg åpne noen porter iten prob. Men, port 21 (TCP) nekter å stå åpen, uten å ha satt pcen som DMZ host. Dette er ikke et problem. Men, om jeg da ønsker å åpne port 27000-27014 (TCP) og 27015 (UDP), på en annen server. Så krever dette også DMZ! Da jeg kan bare kan sette EN Pc som DMZ host, så fungerer ikke dette.

 

Det skal egentlig ikke være nødvendig å sette opp DMZ for noen av disse applikasjonene, men fungerer ikke uten..

 

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre (Alternativ)?

Endret av slacky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den har innebygget FTP-server som bruker porten. Tror du må slå av denne funksjonen før du vil få portforwarding til å fungere som du ønsker.

Setter du opp DMZ på PC2, så kan du ikke åpne porter for PC1.

DMZ bruker som kjent alle porter og du kan ikke forwarde de flere ganger. Du kan bruker port triggering eller UPNP på begge PCer som åpner ved behov, men ikke sammen med DMZ.

 

Er det ikke mulig å sette routermodem i bridge og bruke en mere egnet router i tillegg?

Alternativt kan du sette opp DMZ mot routeren.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Vel, fikk løst problemet, ved å sette PC1 i DMZ (Rart nok). Og åpene litt mer "spesifikk" porter på PC2. Skjønner ikke at dette skulle være mulig, men er mye tull med routeren.

 

Skal vurdere en noe bedre router til senere tid, men klarer meg noen måneder nå (=

Men, takk for forslg, du ga meg noen gode idèer til neste gang, jeg skal huske.

Lenke til kommentar

De forskjellige routerne oppfører seg litt forskjellig mht hvordan de oppfører seg ved portforwarding og DMZ.

Det som er 100% sikkert, er at en port ikke kan åpnes mot to adresser på LAN til nøyaktig samme tid. Om man tilkobler seg utenfra, så vil man automatisk bli dirigert mot PC-1 eller PC-2 avhengig av valget man har gjort i routeren tidligere.

 

Taster man inn internett-ip:portnummer, så skal man havne på PC som er server for tjenesten på LAN og ikke andre maskiner.

 

Var interessant å høre at du kunne forwarde og dermed undertrykke noe av DMZ sin funksjon i ditt routermodem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...