Gå til innhold

Vært i trafikkulykke, hva skjer videre?


shity

Anbefalte innlegg

Hei. På vei hjem fra the gathering 2010 havna vi i en stygg trafikk ulykke.

http://nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.7065868

 

Har vært i kontakt med advokater og vi holder på å lage liste over saker vi hadde i bilen.

 

De som kjørte i feil kjørefelt og kræsjet med oss var alkoholpåvirker og får selfølgelig all skyld.

 

det jeg lurer litt på er hva skjer videre i saken? noen som har vært borti noe lignendes?

 

tenker litt på erstattning av diverse. pc utstyr. tapt arbeidsinntekt. utlegg for nye ting (alt brant opp. måtte kjøpe nytt sertifikat, ny mobil, nytt kollektivkort osv. bare for å nevne noe) utenom dette så hadde vi pc utstyr i bilen for over 50.000kr fordelt på 3 stk. ellers var det mye utstyr i bilen typ gps og slikt som hører til i bilen. vi hadde også vært i sverige og handla MYE røyk/drikke/snop osv. med andre ord. jeg kan tenke meg at total verdien på innhold i bilen ender opp på hvertfall 100.000 eller rundtom der.

 

Hvor mye av dette vill kunne erstattes og hvem dekker hva? får jeg fra reiseforskringen min eller får jeg det fra forsikringen til de som kræsja i oss? får vi dekka leiebil på hans regning? blir det rettsak?(mener å huske at politiet sa noe om dette men alle jeg har snakka med mener at det er jo ingen grunn til å kjøre en rettsak her)

 

Har flere spm men venter litt til folk svarer i posten så det ikke blir så mye på engang.

 

edit: og ikke minst, kan vi kreve noe erstattning for oss selv for tort og svie (utenom skader?) ingen av oss 3 i bilen har tegn til skader fåreløpig annet en at vi er skamslått og har masse blåmerker. jeg selv har litt vondt i rygg og nakke og skal dra dette videre til kiropraktor og doktor.

Endret av shity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HAr ikke så mye konstruktivt å bidra med annet enn full sympati, og at jeg håper at samtlige i bilen med fyllekjørere mister lappen for all fremtid.

 

Men enda godt at du klarte deg noenlunde godt fra det. Lykke til.

 

takk takk :) ble glad når jeg fikk vite at begge i bilen med fyllekjøreren er siktet for uaktsom kjøring og fyllekjøring (ifølge advokaten min pleier det bare være sjåføren som blir siktet. men her ble altså begge siktet)

Endret av shity
Lenke til kommentar

Dette er grovt uaktsomt fra den fyllekjørende, dermed vil han sannsynligvis vil bli dømt til å erstatte alt - forsikringsselskaper sender regress som det så fint heter.

 

Jeg er ikke 100 % sikker på kutyme her, men ser for meg at den øvre grense for ekstrautstyr som ersattes fra forsikringsselskap i henhold til avtale ikke vil gjelde i et sånt tilfelle - dermed burde dere få erstattet alle tapte eiendeler.

 

Dette skal dog gjennom flere administrative avdelinger, både Politi og forsikringsselskap har sitt å si i denne saken. Med andre ord kan det nok dra litt ut i tid, men erstatning får dere.

Lenke til kommentar

Siden du har advokat så regner jeg med at han kjenner til bilansvarsloven. Dere skal rette kravene deres mot selskapet, som igjen mest sannsynlig kreve regeress av de som kjørte.

 

Dere får nok ikke dekket tap som ikke er av en ikke økonomisk art, men alt tap som dere har lidd og eventuelle fremtidige tap vil dere få dekket.

 

Ser dere har advokat på saken, jeg vil råde dere til å bruke vedkommende. (Spesielt med kontakten til forsikringsselskapet).

 

Uansett husk å dokumenter alt dere kan dokumentere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...