Gå til innhold

Jeg har blitt svindlet!


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg forhåndsbetalte for en ASUS X77JQ 17.3 for et par dager siden, og vedkommende skulle sende varen så snart pengene var på konto. Det var påske og regner med ikke at pengene var i bevegelse før tidligst i går. Men jeg sendte melding i dag og hørte om han hadde mottatt noe, ikke fått noe svar ennå.

 

Jeg pratet med han over telefon flere ganger, og det hørtes veldig bra ut. Han ville ikke gjøre oppkrav pga dårlig erfaring med posten. Alt høres veldig bra ut, mulig jeg bare er et snev paranoid pga annonsen på adressa pluss at jeg har lest litt om svindel her på hw :)

 

Annonsen er her: http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/14287

 

Han har flere annonser liggende ute, ingen tilbakemeldinger, alle annonsene kom ut samme kveld. Jeg lurer bare på om noen er kjent med denne karen? Nummeret er oppført som skjult nr, og et annet mobil nr kommer opp når jeg søker på navnet hans på gulesider.

 

Håper noen kan gi et lite svar her :)

Endret av Sandsvei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid krevet forehåndsbetaling når jeg har solgt, for å ikke bli svindlet den andre veien. Har også alltid betalt først for syns det har vært en grei ordning og trodde den personen i andre enden ikke kunne si mye om han bestemte seg for å svindle meg om jeg satt igjen med navn/tlf nummer.

Lenke til kommentar

Det var det da.

 

Søkte opp navnet på gulesider og fant et helt annet nummer på personen. Men når jeg ringer blir jeg bare avvist med engang. Prøvde å ringe på det første nummeret jeg fikk og får aldri noe svar helt jeg jeg ba en kompiss ringe, da skjedde følgende: Ei dame tar telefonen. Hun vet hvem vedkommende er og kjenner han, det er hans nummer og telefon. Så nevner kompissen min at vedkommende har solgt en pc og fått betalt men ikke kontaktet kjøperen etterpå. Så ber hun han bare om å ringe tilbake senere. Kompissen min spør hvem hun er, og hun legger på.

 

Man finner han ikke om man søker på facebook. Men søker man på navnet på google så kommer det opp en person med det navnet på facebook litt lengre ned på siden. Han er også nevnt på en steroide side etter google søk( http://www.steroids.ro/buy-online/buy-sustanon-250-testosterone-blend/ ). Fyren kan ikke være god når han tenker å bestille steroider med sitt fulle navn? :dontgetit:

 

Jeg er nesten 100% sikker på at dette er scam, og sendte melding om at får jeg ikke noe kontakt i løpet av kvelden går jeg til politiet i morgen,

Endret av Sandsvei
Lenke til kommentar

Googler man tlf nummer og email kommer det opp en fluss av ting om selges. Alt er under enten amobil,audiovisuelt, bruktmarkedet her generelt. Vis han er en scammer så har HW gjort en forferdelig dårlig jobb med å bli kvitt han! Han er jo overalt og har lagt ut annonser som er ganske så gamle. Håper jo virkelig at han ikke er en svindler og at jeg får pcn, men jeg har mine tvil :)

 

Kommer også opp mye annet rusk, sex sider og div.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Det du må gjøre er å politianmelde saken. Ta en tur til nærmeste stasjon, så hjelper de deg. Politiet kan så ta kontakt med oss, og via dem kan vi utlevere ytterligere informasjon om selgeren. Vi har mer informasjon enn hva du kan se, men med hensyn til personvern kan dette kun utleveres til politiet. 

 

Og, sånn for din egen del i fremtiden: Som selger ønsker man alltid forhåndsbetaling, fordi sanynligheten for svindel på begge kanter er nesten like stor. Hvis selger sender en pakke som oppkrav, men som aldri blir hentet, får han et gebyr på 400 kroner av posten, og varen blir sendt i retur. For varer som koster over 400 kroner, har jeg alltid overført 400 kroner som forhåndsbetaling, og resten som oppkrav. Dermed har ikke selger noen økonomisk feller om kjøper ikke henter varen, og kjøper taper i verste fall bare 400 kroner. Går ikke selger med på en slik løsning, er det best å bare styra unna.

 

 

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Helt enig. postoppkrav er tingen, hvis selger ikke liker posten så er vel det selgers problem.

 

SKJERP DERE FOLKENS:

 

 

Hallo???!!

 

Man forehåndsbetaler da ikke til en person man ikke kjenner!

Skal man hande med folk på den måten bruker da man i det minste oppkrav.

 

 

Om dette er svindel, så kan jeg ikke si jeg syntes synd på deg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...