Gå til innhold

Bytte frekvens/kanalsøk på Force D-master 1155s


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! funnet meg en guide, på hvordan jeg bruker kanalsøk på boksen, men til liten nytte. Får nemmelig ikke inn kanalene Tv2, TVnorge, Tv3 og noen andre kanaler. Står at jeg da må gjøre et kanalsøk, men som dagt skjer det ingen ting!

 

Hjeeeelp :dontgetit:

 

Force'n er rimelig ubrukelig nå som Force ikke lengre sender ut nye kanallister via satellitten. Kanalsøkfunksjon fungerer særdeles dårlig (ofte pga. fullt minne).

 

Den sikreste metoden for å bytte fra Thor3 til Thor6 er å editere Thor3 frekvensene. Da slipper du problemet med evt. fullt minne. Det gjør også at EPG vil fungere videre.

 

12.322H 27800 StreamID 15 endres til 10.872H 24500 StreamID 60 TVNorge m.fl.

12.226V 28000 StreamID 18 endres til 10.809V 24500 StreamID 62 TV3(N) m.fl.

12.456V 28000 StreamID 10 endres til 10.872V 24500 StreamID 61 *NY EPG TP* + Nickelodeon,Disc Science,World,Tr&L,VH1Classic osv.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei! funnet meg en guide, på hvordan jeg bruker kanalsøk på boksen, men til liten nytte. Får nemmelig ikke inn kanalene Tv2, TVnorge, Tv3 og noen andre kanaler. Står at jeg da må gjøre et kanalsøk, men som dagt skjer det ingen ting!

 

Hjeeeelp :dontgetit:

 

Hej Det är inget fel på din Force 1155S och absolut inget minne som mangler för att lägga upp kanaler. Eftersom Force inte uppdaterar så får du scanna själv och så lägger fforce automatiskt in de nya kanalerna. Men ibland stämmer det inte p.g.a att det kan ha blivit fel i programmeringen eller att frekv. ändrats.

Lungsat har oftast de senaste data för respektive kanal.

DOm kan du enkelt lägga in själv med fjärrkontrollen. LÅt vara med att nollställa mottagaren bara.

Det mesta står i Handboken Manualen.

 

Om du tror att du har "problem med Minnet" så kan du enkelt ta bort de satelliter du inte titta på i Inställningar-Listor, m.m.

 

Cheers

 

/V

post-215319-1274607088,7553_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...