Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan fjerne rust?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Motoren på scooteren min har blitt veldig rusten etter å ha stått ute hele vinteren. Er det noen måte jeg kan fjerne rusten på, eller noen måte jeg kan hindre at det ruster mer på? Er det mulig at det kan bli hull på motoren av for mye rust?

 

for å hindre at det sprer seg kan du bare smøre på med noe tykk olje. :) da kommer det ikke oksygen til, og metallet kan ikke oksidere. :)

Lenke til kommentar

Åj da, bør ikke gjøre det da. Noe annet jeg kan gjøre for å fjerne eller forhindre at det blir mer rust på eksosrøret?

 

Skifte det ut? koster ikke mer en kansje 2k i duplex eller rustfritt.

 

Har du rust på "vitale" deler som motor deler bør du kansje skifte dem ut før noe går skikkelig gale, har ikke hørt om det til dags dato, men man vet aldrig:P

 

 

Trez:D

Lenke til kommentar

kjør på med autoglym eller lignende ja, hvis du spør på en enkel bensinstarsjon eller en mc/bil forhandler eller lignende, de hjelper deg med produkter og hva du bør pusse med, etter at du har pusset ned all rusten burde du smøre omerådet med noe som forhindrer rust, så lakerer du over det men det som passer så skal det slutte å ruste ;) hvis du vil finpusse det kan du bruke en gammel tankost ;D

 

autosol er også et produkt som fungerer veldig bra, rusten renner av når du pusser med det, det har jeg brukt selv ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...