Gå til innhold

Hvilket grafikkort passer best for meg?


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe AMD Dragon pakken fra Komplett.no. På listen over tilgjengelige kort i den pakken er 5770 det beste kortet. Men jeg har sett en del på 5870 og det er et bedre kort; men det er også en god del mer i pris - trenger jeg det? Jeg har tenkt å spille CS:S, teste Crysis, BFBC2, WAR, Global Agenda, DoD:S etc.

 

Jeg har stor skjerm og vil få utnyttet den, så vil ha 1900x1200 oppløsning. Etter å ha sett pro/cons for CrossFire tror jeg ikke det er noe for meg med tanke på hvor (lite) flink jeg er med hardware etc.

 

TRENGER jeg ett 5870, eller klarer jeg meg med ett 5770? Vil helst kjøre på ganske høye settings i spill, så jeg kan jo lett gjette meg til svaret her, men vil høre noen meninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte akkurat ny pc med 5770.. Og det kortet drar de fleste spillene på beste grafikk med brukbar fps på 1900x1200. Eneste er crysis som jeg måtte stille litt ned på AA.

 

Så egentlig treger jeg litt på at jeg ikke invisterte i 5870. For tipper det vil komme ganske krevende spill etterhvert som jeg helt sikkert ikke kan dra på beste grefikk..

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte akkurat ny pc med 5770.. Og det kortet drar de fleste spillene på beste grafikk med brukbar fps på 1900x1200. Eneste er crysis som jeg måtte stille litt ned på AA.

 

Så egentlig treger jeg litt på at jeg ikke invisterte i 5870. For tipper det vil komme ganske krevende spill etterhvert som jeg helt sikkert ikke kan dra på beste grefikk..

Definer "brukbar fps"? :hmm:

 

Men med tid og nye spill kommer også nye grafikkort med ok pris og sannsynligvis enda bedre ytelse? Forskjellen på 5770 og 5870 er, i kroner, 2000.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte akkurat ny pc med 5770.. Og det kortet drar de fleste spillene på beste grafikk med brukbar fps på 1900x1200. Eneste er crysis som jeg måtte stille litt ned på AA.

 

Så egentlig treger jeg litt på at jeg ikke invisterte i 5870. For tipper det vil komme ganske krevende spill etterhvert som jeg helt sikkert ikke kan dra på beste grefikk..

Definer "brukbar fps"? :hmm:

 

Men med tid og nye spill kommer også nye grafikkort med ok pris og sannsynligvis enda bedre ytelse? Forskjellen på 5770 og 5870 er, i kroner, 2000.

 

25-30fps ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...