Gå til innhold

Hjelp til å designe logo på bakgrunn av ferdig idé.


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg driver mye med DJing og er interessert i å få meg en permanent logo. Jeg kom opp med en idé i stad, men har null tekniske ferdigheter i fotoredigering eller design, så her trenger jeg litt hjelp..

 

DJ-navnet mitt er Nylen, og det er det logoen kommer til å bestå av. Navnet (logoen) skal reflektere musikk / DJing, og jeg kom opp med en - i hvertfall i mitt hode - god idé. "Nylen" skal skrives i store, fete bokstaver bestående av mange klosser. Boksene skal ha grønn farge nederst, så gult og så rødt mot toppen av hver bokstav. Altså, tanken er å ha bokstavene i "dB-volum". Se for deg et display som viser outgoing sound. Er det for høyt er det rødt, og bokstavene N og l i navnet vil i første omgang nå denne fargen på klossene fordi de strekker seg lengst til værs... For å gi et inntrykk av dimensjonen på klossene ser jeg for meg ca 2-4 klosser i bredden av den første streken i bokstaven N. Det skal være 3 (evt oransje som 4. farge) helt klart atskilte farger for å få frem retro-stilen, avsluttet med et heldekkende polert utseende, eller noe liknende for å få litt dynamikk i logoen.

 

Virker det som noen gjennomførbart for deg? Om jeg tar i bruk din logo (jeg skal naturligvis ikke ha skrevet "laget av x" eller noe liknende) skal du få en nuss og 150 kroner.

Endret av Nylen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke noe proff på dette, så det blir nok ikke meg som gjør det (med mindre jeg velger å gjøre noe sånt om jeg har litt mye fritid en gang), men jeg må si det virker som en god og gjennomførbar idé. Bare for å lyese opp litt for andre, de "boksene" tenkte du vel noe ala dette, bare i farger?

post-205234-1270331321,7145_thumb.png

(Ja, det er den greia øverst i iTunes)

Lenke til kommentar

Jepp, det stemmer :) Hovedsaklig starte med firkantet retro-look og heller til slutt skape den mer livlige logoen så det blir litt dynamikk i bildet og ikke ser dødt og kjedelig ut.

 

Du har ihvertfall forstått poenget og hjelper de som ikke allerede hadde forstått det! Takk for det :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Som grafisk designer hadde jeg ikke åpnet photoshop for 150kr engang.

Men dette er jo fint for noen som vil øve seg vertfall! :thumbup:

Men om du skal være særiøs aktør i DJ-samfunnet burde du få en proffesjonelt utført logo, og ja, prisklassen kan du nokk gange med 20, men man får jo et ordentlig uttrykk, noe som er meget viktig uansett marked! :)

 

Lykke til! :w00t:

Lenke til kommentar

Som grafisk designer hadde jeg ikke åpnet photoshop for 150kr engang.

Men dette er jo fint for noen som vil øve seg vertfall! :thumbup:

Men om du skal være særiøs aktør i DJ-samfunnet burde du få en proffesjonelt utført logo, og ja, prisklassen kan du nokk gange med 20, men man får jo et ordentlig uttrykk, noe som er meget viktig uansett marked! :)

 

Lykke til! :w00t:

 

Takk for respons. Joda, jeg vet det er dyrt om jeg skal gå til toppen. Derfor etterspør jeg folk som vil leke seg litt med det - ikke nødvendigvis proffolk.

 

Jeg har ingen planer om å gjøre så mye mer enn å spille på klubber og noen gigs. Fortsatt kun en hobby, så derfor gidder jeg heller ikke investere 3k i en logo.

 

Fattig student uansett :cry:

Lenke til kommentar

Er jeg inne på noe her?

 

Du er absolutt inne på noe der, ja :) Du har i hvert fall forstått konseptet!

 

Her er et par enkle eksempler. Kan naturligvis avvike litt fra disse - det er jo tross alt opp til hva designeren føler er riktig eller best:

 

utkast.th.jpg

 

4knewcolorlayout.th.png

Endret av Nylen
Lenke til kommentar

post-93392-1272806723,1095_thumb.png

 

kæ du tru?

 

Tror jeg rett og slett DU skal få betalingen! Likte det utrolig godt. Men en liten ting.. Hvordan tror du det hadde blitt om dBen ikke er lineær? Hadde kanskje skaffet litt mer liv i logoen, samtidig som jeg ikke vet hvordan linjene bak (som var dritkule) ville fungert.

 

Kunne du prøvd på dette, på en eller annen måte? Om det ikke fungerer skal jeg slenge pengene på deg så lenge du gir meg bankkontonummer!

 

Til dere som har giddet å prøve: si ifra når dere er i Trondheim, så får dere en pils.

Lenke til kommentar

Hehe, hyggelig at du liker den :)

 

Jeg kan gjøre noen endringer, og laste opp - så kan du si hva du synes?

 

Høres bra ut det :) Du skjønte hva jeg mente?

 

..mer i retning av de 2 sketsjene jeg la ut i et tidligere innlegg, med de gule, røde og grønne klossene.

Lenke til kommentar

post-93392-1273157405,3253_thumb.png

Noe sånt? Eller er jeg helt på jordet? Mindre gult, kanskje?

 

Litt mye gult, ja. Heller ca 2 bokser med gult for hver rad. På denne logoen ser det heller ut som om det gule renner nedover bokstavene.. hehe.

 

I tillegg hadde det vært kult om de bakre linjene ble ble fylt grønt gult og rødt på et vis. Enten slik det var, eller mer i samsvar med hvor de gule, grønne og rød linjene.

 

Enten kan de gule klossene "starte" i et tilfeldig mønster, eller i en bølge som går gjennom alle bokstavene, slik som dette tegnet: ~

 

..håper det forklaringene mine er forståelige :)

Lenke til kommentar

Orker ikke laste opp fullversjon hver gang. Menne tenker du noe mer sånt her med det gule?

post-93392-1273166249,9643_thumb.png

 

kanskje litt lenger ned på bokstavene?

 

Stemmer. Du har skjønt konseptet :)

 

Neida, ikke lengre ned på bokstavene, og variasjonen trenger heller ikke være så stor. Litt enkel variasjon som på den første bokstaven (N), synes jeg ser bra ut! Det må fortsatt være klart at det er dB og ikke bare fargelegging :)

 

Syns du kan holde de gule og rød klossene så langt oppe som du gjør på de to første bokstavene, og holde variasjonen mellom 2 klosser opp eller ned.

 

Men det begynner å ta form detta! :)

Lenke til kommentar

Til dere som har giddet å prøve: si ifra når dere er i Trondheim, så får dere en pils.

Ikke det at jeg har planer om en tur til Trondheim med det første, men dette tilbudet skal jeg nok utnytte meg av. En vakker dag vil det komme en oppdatering i dette emnet :p

 

PS: Var bidraget mitt helt ubrukelig :p

Endret av Thomhess
Lenke til kommentar

Til dere som har giddet å prøve: si ifra når dere er i Trondheim, så får dere en pils.

Ikke det at jeg har planer om en tur til Trondheim med det første, men dette tilbudet skal jeg nok utnytte meg av. En vakker dag vil det komme en oppdatering i dette emnet :p

 

PS: Var bidraget mitt helt ubrukelig :p

 

Ja, virkelig benytt deg av det! Jeg har ingen venner og er alkoholiker, så det passer bra.

 

Nei, det var ikke ubrukelig, men jeg syns det ble litt for blasse farger. Litt for lite stilig rett og slett :) Tusen takk, uansett! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...