Gå til innhold

Still spørsmål innen spill og grafikk programmering


Anbefalte innlegg

Jeg er femten år gammel og har programmert i litt mindre enn 4 år. Jeg programmerer demoer og små spill i OpenGL. Jeg er også vant til å programmere med spill motorer.

 

 

 

Jeg lagde denne tråden fordi at jeg har lyst til å dele min erfaring med andre og til å lære av andres erfaring.

Dere kan poste hva som helst innen spillprogrammering/grafikk programmering.

Jeg tenkte også at vi kunne diskutere de forskjellige spill motorene som finnes.

Som foreksempel Panda3D, Irrlicht, TGE/TGEA, C4...

 

200902121422034915.jpg

 

directx9_x.jpg

 

 

 

Hversegod!!! :thumbup:

Endret av Tapped
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg bommer kansje litt på trådemnet ditt, men jeg benytter alikevel anledningen til å spørre om hjelp her.

 

Jeg har programert en del i Python og har nå kommet godt i gang med C++. Er begynt å bli relativt godt kjent med klasser og de objektorienterte prinsippene i C++, og selvsagt det meste grunnlegende før det. Jeg har programert litt grafisk i Python ved bruk av Tkninter og et mer high-level biblotek som bruker Tkinter, og likte veldig godt å lage simulasjoner og små grafiske programmer der.

 

Jeg ønsker nå og begynne med grafisk programering i openGL med C++. Jeg bruker Ubuntu som operativsystem og leter egentlig etter en god toturial eller kansje en god bok til og med som kan få meg i gang med openGL. Jeg driver med fysikk og vil gjerne få simuleringene mine grafisk og til og med kansje lage et lite spill som fritids prosjekt.

 

Så kan vi heller dele erfaringer når jeg har putlet med det en stund :)

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

For en tutorial kan du jo se på: http://nehe.gamedev.net/ F

 

For bok kan du jo se på the red book: http://www.amazon.com/OpenGL-Programming-Guide-Official-Learning/dp/0321552628/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=books&qid=1270395675&sr=8-2