Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Første bil til normalt bruk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis fart og kraft er viktig for deg, samtidig som den ikke skal bruke mye bensin, så er vel egentlig ikke bmw noe for deg?

Vil du ha kraft i en bmw så bør du opp i 320 og aller helst 325.

 

Vil du ha en rask bil som ikke bruker mye suppe, så er liten bil et stikkord. Da trenger du ikke like mye effekt for å føle drag.

Lenke til kommentar

Hvis fart og kraft er viktig for deg, samtidig som den ikke skal bruke mye bensin, så er vel egentlig ikke bmw noe for deg?

Vil du ha kraft i en bmw så bør du opp i 320 og aller helst 325.

 

Vil du ha en rask bil som ikke bruker mye suppe, så er liten bil et stikkord. Da trenger du ikke like mye effekt for å føle drag.

 

ikke misforstå nå, vil ha litt kraft(og fart), men ikke noen racerbil liksom. Sånn at jeg kommer opp i 100km/t litt fort. Med vår bil må jeg holde gassen helt inne i 4 gir og så gire til 5 gir før den omsider kommer i 100.

Kommer ikke til å drive å rase rundt 30 km/t over fartgrensa..

Men med vanlig bruk (hvordan definerer vi det?), hvor ofte må man fylle tanken på en BMW, la oss ta utgangsspunkt i de 3 jeg linket til sist?

Endret av Kjetil_91
Lenke til kommentar
Den har 102hk, er det litt lite nå i dag?

Nja er litt lite ja, men jeg ville foreslå at med ditt budsjett og som første bil ville jeg ikke brydd meg så utrolig mye så lenge det er litt trøkk i bilen. Skal si deg at det er utrolig mye greiere å ha en grei nok bil som varer lenge enn en med masse hester som er kjørt på sinnsykt mange km... Og det dummeste en gjør med mindre en har ræva full av penger og ni liv er å kjøpe noe som tar av bare du trøkker inn gasspedalen som første bil.

 

1-100 med en bmw 316i 1998 ligger forresten på 12-13 sek og den bruker 0.7 på mila ved litt variert kjøring.

Lenke til kommentar

Regn med rundt literen pr mil på 320/520 modellene. Hvor ofte du må fylle tanken avhenger jo av hvor mye du kjører. Enhver bil med over 100 gamp klarer fint å komme nokså raskt til 100 km/t uten å ha bånn gass.

 

Det er mange fine biler der ute som passer kriteriene dine godt. Om du fortsatt er i tenkeboksen for andre biler enn BMW, ville jeg kikka litt på Mitsubishi Galant også. Pålitelige biler som ser veldig bra ut (1997-). Men er det BMW som gjelder, ville jeg valgt den 3-serien du linker til, 99-modellen, den andre 3-serien er utdatert og kebabtralle.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

1-100 med en bmw 316i 1998 ligger forresten på 12-13 sek og den bruker 0.7 på mila ved litt variert kjøring.

 

Den 0-100 tiden klarer også Mercedes E-klasse (200) fra 1993, så det er ingen rakkett :p

Endret av Slettet+13412342564
Lenke til kommentar

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21179951 *

 

Takker og bukker :)

 

Med bensin prisene i dag, vil det å fylle opp en 70 liters tank altså koste flesk. Som Dragonstrike sier så bruker den 0.7 på mila ved variert kjøring, altså vil jo det holde en stund, hvertfall med mitt bruk?

Endret av Kjetil_91
Lenke til kommentar

har du vurdert honda? honda har gode motorer i bilene sine, de går og går og går og går. japse biler er gode biler.

 

ikke for å skryte men har selv en honda civic coupe 1995 modell. 1.5 liter på 105 hk (ikke vtec) og den er helt rå. går som bare pokker. imponerende rask i aks. og den går bra. MANGE sier bare "haha 1.5 på 105 hk HAHA" noen sier noe de ikke vet. tenkte selv det samme. men da jeg fikk prøve den og kjøpte den så synes jeg den er en kvikk liten bil. tøff er den og. billig forsikring også. snill på bensin. 0.5 på langkjøring og bykjøring. er 40 liters tank. kjører leeeenge på en tank ;) god bil.

civicen jeg har er gådd 240 000 og det finnes verken ulyder eller tikking. samme girkasse og motor og alt siden bilen var ny. er jo montern et heftig racing filter og effektanlegg på bilen da. men det har ikke noe med motoren og gjøre da. aldri problemer med den ;)

 

nydelig bil: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21269559

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21313144

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21440221

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

 

Du søker på bilmodellen du vil fram til, også velger du den riktige årsmodellen (modellen som er oppgitt på carfolio er første årsmodellen av den aktualle generasjonen). :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...