Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen slår seg plutselig av


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har problemer med at pc'en plutselig slår seg av. Den avslutter ikke, men bare kutter.

Det kan ta 3 timer, eller det kan ta 3 min etter oppstart. Dette skjer uansett om jeg spiller, eller om den bare står idle.

 

Har hatt samme oppsett nå i 2 år, så skjønner ikke hvorfor den plutselig har begynt å bli sånn de siste 10 dagene ca. Har ikke gjort noe annerledes med maskinen.

 

Hardware:

 

- XFX nForce-790i Ultra SLI

- Intel Core 2 Quad Q9550 2.83GHz

- Corsair Dominator TWIN3X 2000MHz (4 GB)

- 3 stk. XFX GeForce GTX 280 602M 1GB GDDR3

- 2 stk. WD VelociRaptor 300GB

 

Ting jeg har prøvd:

 

- Formatert, og installert OS på nytt.

- Sjekket at alt av kabler sitter skikkelig

- Satt alt av klokk til default

- Tatt ut et av skjermkortene for å sjekke at det ikke er for lite strøm

 

Hadde problemer med forrige hovedkort jeg hadde (samme type) så mistenker jo at det kan være det.

Vurderer da å sende det i retur til komplett.no, å satse på å få nytt.

 

 

 

Noen som har noen gode forslag til hva jeg kan gjøre? Eller må jeg satse på nytt hovedkort?

 

 

 

Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Renset kjølevifter for støv ? Kan være at maskinen blir for varm...

Ja, sjekket det. Alt i maskinen er 100% rent og støvfritt. Tok ut 2 av skjermkortene, og satte CPU tilbake til standard. Tok av sidedørene til og med.. Alt var kjølig og fint.. Satser på at det er PSU. Hvis ikke prøver jeg med HK :p
Lenke til kommentar

høres ut som en strømforsyningsfeil!

sitter med 3stk gts 250 skjermkort på ett msi hovedkort her jeg og hadde samma problemet som deg!

 

var kondensatorene i strømforsyninga som gikk dundras, lever den inn til testing før den kortslutter og tar med seg noen av komponentene dine!

Ok. Takk for info :)

Lenke til kommentar

Sender da PSU i retur, og håper at ny PSU vil løse problemet.

 

Tar likevel i mot flere tips til hva som kan være problemet, i tilfelle PSU ikke er problemet. Kan det være hovedkortet?

 

Det som skjer er at maskinen plutselig kutter, og det flimrer noen ganger når jeg spiller. Ingen feilmld.

 

Jeg sier det igjen, det er mest sannsynlig ikke varme som er problemet, da maskinen har fungert topp med 3 skjermkort og klokket CPU før. Og tok ut 2 av skjermkortene, og satte CPU til default. Fortsatt samme problem... Og det blir ikke for varmt.

 

Takker for alle svar.

Endret av espkar83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...