Gå til innhold

Pipelyder fra maskinen


Anbefalte innlegg

Jeg har erstattet en gammel pc som inneholder, 600 mhz, 256 sdram og et gammelt hovedkort som jeg ikke har navn på, med et nytt hk(msi kt4v-l), 1200 mhz duron og 256 ddr. Det som er der enda, er et gammelt gforce annhilator pro 256 kort, (tror jeg), en 13 gb hd (quantium el.no) Alt andre har vel liten betydning på mitt problem.

 

Det som skjedde når jeg byttet ut alt dette er at jeg får en den irriterende pipe lyden fra speakern hver gang jeg restarter maskinen. Jeg må da la maskinen stå av i en stund og da kan jeg starte den opp igjen uten at det kommer pipelyder. Noen som vet hvorfor?

 

Emnefelt redigert av Mr.Ueland, med vekt på pnkt 2 i retningslinjene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om resett og/eller oppdatering ikke hjelper har du muligens en HW-konflikt eller en BIOS/HK feil.

 

Trekk ut ledningen til PSU og prøv og start maskinen på nytt uten å vente, kan være et problem med spenningene. Om maskinen da starter opp som vanlig(uten å vente), kan det jo være PSU som er krangletet med HK(selv om jeg ikke har opplevde det på denne måten selv).

 

Har du enablet rom/bios-shadowing?

Disable da funksjonen og prøv på nytt.

Lenke til kommentar

Om resett og/eller oppdatering ikke hjelper har du muligens en HW-konflikt eller en BIOS/HK feil.

 

Trekk ut ledningen til PSU og prøv og start maskinen på nytt uten å vente, kan være et problem med spenningene. Om maskinen da starter opp som vanlig(uten å vente), kan det jo være PSU som er krangletet med HK(selv om jeg ikke har opplevde det på denne måten selv).

 

Har du enablet rom/bios-shadowing?

Disable da funksjonen og prøv på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...