Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc-en slår seg av når jeg spiller..


Anbefalte innlegg

og dette er vedligt irriterende, og jeg vil så GJERNE fikse dette.

de fleste vet jeg kommer til og svare: det er varmen.

men det er ikke det! jeg har kjørt minst 10 forskjellige varmesjekkere, inkludert speccy (sjekker også hva slags komponenter du har i dataen) og everest (ultimate edition), og den har nesten aldri vert over 60 grader, bare 2 ganger var den over 60, og da viste det 64 og 67 grader.

 

disse spillene slår pc-en seg av ved: Anno 1404, Killing floor, Mass effect 2, The hunter, the settlers 7 demo, Zombie panic! source, Pirates, Vikings, and Knights II, Assassins Creed 2, Counter strike source og Cod MW2 (pc-en har heldigvis sluttet og slå seg av ved det :D )

dette er halvparten av alle spillene på pc-en, og de er de beste, noe som gjør at det suger at pc-en slår seg av

jeg har spilt mer krevende spill som BFBC2 (battlefield bad company 2) og andre som jeg ikke kommer på i farten

 

her er spesifikasjonene til pc-en:

OS: windows vista 64-bit sp2

CPU: Intel core 2 Duo E7300 @ 2.66 ghz

RAM: 4.00 GB DDR2 @ 399MHZ 6-6-6-18

moderkort: Intel P35/G33/G31 chipset

GPU (skjermkjort): ATI Raedon HD 4650 512 MB

PSU (strømforsyning): vet ikke merket, men er på 300 watt

 

si ifra vist dere trenger mer info, svar fort og plz ha et svar som hjelper meg :ohmy:

Endret av Bamboochakill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, artig den.

 

Tror nok vi kan utelukke varme ja, enkelte av spillene skal vel knapt stresse maskinen i det hele tatt.

 

Kan være mye rart, begynne med det som er enklest å teste, scan hdd for å utelukke fysiske feil, ta ut en av minnebrikkene og kjør memtest86, prøv også å spille et av spillene som ikke virker med kun en minnebrikke.

 

start dos ledetekst og skriv sfc /scannow, se om det kommer feilmeldinger.

 

Edit:

300w psu var litt lite, men regner med at det har funket før og da er det lite sansynlig at størrelsen på psu plutselig har blitt et problem...

Uansett en god ide å prøve å få lånt en litt større for å sjekke.

Endret av Adjin
Lenke til kommentar

Hadde ett lignende problem...

for meg var det strømforsyningen :( den jeg hadde var en 570 watts men da jeg satte inn et nytt skjermkort (ati radeon 4890 xxx versonen) var det bare å starte opp ett spill så døde den :s dette skjedde bare i noen spill da :)... deretter kjøpte jeg meg en 650 watt da bled det andre boller :) den slo seg ikke av lenger da neij :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...