Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den lille spørsmålstråden for moped - AKA backuptråden


Anbefalte innlegg

Du ser de skruene forran bakhjulsbolten. De skal stilles på, åsså må du passe på at hjulet er rett. (sett en linjal fra ramma til felgen på hver siden, også skal det være like langt ifra på begge sider)

 

Har fått strammet det nede likksom men isje oppe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal man gjør uten MP ? :cool::whistle:

 

Tenkte jeg skulle spyle ramma på roxen grundig i morgen. Den er jo ikke av nyeste modell og har derfor noe rustdannelse her og der. Hvordan vil resultatet bli om jeg flekker over rammen med hammerlakk / hammerite lakk med lite grunnarbeid. Dvs. grundig vask og stålbørst for og få vekk det værste ? :)

Tenkte også å ta en 2 strøk på styrekronen når jeg var i gang :)

 

Hvilken lakk og grunning på variator og svinghjulsdeksle?

 

Takker for svar kjære MP/diskusjon.no brukere :love:

 

Likte i grunn Diskusjon.no, enkelt og oversiktlig forum :innocent:

Lenke til kommentar

Du ser de skruene forran bakhjulsbolten. De skal stilles på, åsså må du passe på at hjulet er rett. (sett en linjal fra ramma til felgen på hver siden, også skal det være like langt ifra på begge sider)

 

Har fått strammet det nede likksom men isje oppe.

sett den i fri :p

Lenke til kommentar

Du ser de skruene forran bakhjulsbolten. De skal stilles på, åsså må du passe på at hjulet er rett. (sett en linjal fra ramma til felgen på hver siden, også skal det være like langt ifra på begge sider)

 

Har fått strammet det nede likksom men isje oppe.

skal være sånn, er en kjederulle kjedet ruller/sklir på :)

 

savner mp allerede :(

Lenke til kommentar

Skal sette på vakumboksen i mårra, noe spessielt jeg må tenke på ang bensinblanding eller no instillinger på forgasseren eller no?

 

 

Åsså når jeg først har gasseren av, så tenkte jeg at jeg skulle ta å stille på tomgangskruen(hvis det var det den het) pga den ligger på 1-ish og dør ut hele tiden.. Men hvor er den skruen?

Lenke til kommentar

kan vell ikke ligge nedpå hele tiden? blir vell rimelig fort slitt bort da?

skal ligge nedpå hele tiden jo :)

henrik sier det ikke skal det :p

 

ligger hvertfall sånn på min :/

 

er bak den skjokkeste rammen du mener den tar ani sant? der det er en sånn plastikk ting ?

Endret av espenae
Lenke til kommentar

skal ikke ta i noe som helst

 

sikkert du som har det for slakkt.

 

er sånn plastikk ting som skal beskytte når den tar ani, kan være, men har ikke sett om den tar ani etter eg strammet kjedet sist gang :p så kan være den ikke tar ani :p men var sånn når jeg fikk den hvertfall

Lenke til kommentar

skal ikke ta i noe som helst

 

sikkert du som har det for slakkt.

 

er sånn plastikk ting som skal beskytte når den tar ani, kan være, men har ikke sett om den tar ani etter eg strammet kjedet sist gang :p så kan være den ikke tar ani :p men var sånn når jeg fikk den hvertfall

skal ikke ligge nedpå, men skal liksom ligge nedi så den holder seg på sporet :)

Ser nok ut som om den ligger nedpå tho :p

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har et lite problem nå. Sykkelen er nesten umulig å kjøre på lavt turtall.Bare kveler seg. Men ved hardkjøring funker den ok.

Oppsett er hebo manston revolution,Dellorto Phph 28,Hebo reed og innsug,carrera turbokit eksos. Stort luftfilter. Dyse størrelse 138.

Mistenker egentlig for liten tomgangsdyse,for den mater jo frem til nesten halvgass. Og den funker fint etter halvgass.

Det er ved belastning dette skjer,altså når man skal kjøre igang. Ruser seg fint opp ved stillestående.

Noen ideer?

 

Er en Furia Am6

Endret av millhouse
Lenke til kommentar

Du ser de skruene forran bakhjulsbolten. De skal stilles på, åsså må du passe på at hjulet er rett. (sett en linjal fra ramma til felgen på hver siden, også skal det være like langt ifra på begge sider)

 

Har fått strammet det nede likksom men isje oppe.

 

når du strammer kjede så strammer du jo det både oppe å nede samtidig.. det henger jo sammen og det er jo lett å tenke seg til...

 

når du setter deg oppå sykkelen så endrer du vinkelen på bakgaffelen å kjede tar da lite borti vinylklossen oppå bakgaffelen

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har et lite problem nå. Sykkelen er nesten umulig å kjøre på lavt turtall.Bare kveler seg. Men ved hardkjøring funker den ok.

Oppsett er hebo manston revolution,Dellorto Phph 28,Hebo reed og innsug,carrera turbokit eksos. Stort luftfilter. Dyse størrelse 138.

Mistenker egentlig for liten tomgangsdyse,for den mater jo frem til nesten halvgass. Og den funker fint etter halvgass.

Det er ved belastning dette skjer,altså når man skal kjøre igang. Ruser seg fint opp ved stillestående.

Noen ideer?

 

Er en Furia Am6

still nålen, og blandeskruen

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har et lite problem nå. Sykkelen er nesten umulig å kjøre på lavt turtall.Bare kveler seg. Men ved hardkjøring funker den ok.

Oppsett er hebo manston revolution,Dellorto Phph 28,Hebo reed og innsug,carrera turbokit eksos. Stort luftfilter. Dyse størrelse 138.

Mistenker egentlig for liten tomgangsdyse,for den mater jo frem til nesten halvgass. Og den funker fint etter halvgass.

Det er ved belastning dette skjer,altså når man skal kjøre igang. Ruser seg fint opp ved stillestående.

Noen ideer?

 

Er en Furia Am6

still nålen, og blandeskruen

Stille nålen høyere? Så den får mere bensin? Er 138 grei størrelse på oppsettet?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

sikker på at den ska ligge nede :D ? det er en sånn plastikk ting den ligger oppå ja, men når du drar hjulet rundt så hører du jo driten skrape seg rundt oppe. det e jo spor etter en kjetting på den plastikk shiten, og eg har prøvd alt og får isje strammet det oppe så det går vell greit?

Endret av ausura
Lenke til kommentar

sikker på at den ska ligge nede :D ? det er en sånn plastikk ting den ligger oppå ja, men når du drar hjulet rundt så hører du jo driten skrape seg rundt oppe. det e jo spor etter en kjetting på den plastikk shiten, og eg har prøvd alt og får isje strammet det oppe så det går vell greit?

 

trill sykkelen 10cm bakover så strammes kjede oppe... å blir slakkt nede... kjede løper jo på tannhjul... ;)

 

eller start å begynn å kjør så strammes den og oppe og henger slakkt under pga motoren drar i kjede oppe... men dytter du sykkelen fremover så er det slakkt oppe...

 

men uansett så skal du kunne stramme kjede på skruen bak på gaffelen... vet du hvordan justeringen der virker da? ser du at kjede strammer seg da du snurrer på bolten?

Endret av compressorRun
Lenke til kommentar

sikker på at den ska ligge nede :D ? det er en sånn plastikk ting den ligger oppå ja, men når du drar hjulet rundt så hører du jo driten skrape seg rundt oppe. det e jo spor etter en kjetting på den plastikk shiten, og eg har prøvd alt og får isje strammet det oppe så det går vell greit?

 

trill sykkelen 10cm bakover så strammes kjede oppe... å blir slakkt nede... kjede løper jo på tannhjul... ;)

 

eller start å begynn å kjør så strammes den og oppe og henger slakkt under pga motoren drar i kjede oppe... men dytter du sykkelen fremover så er det slakkt oppe...

 

men uansett så skal du kunne stramme kjede på skruen bak på gaffelen... vet du hvordan justeringen der virker da? ser du at kjede strammer seg da du snurrer på bolten?

 

Ok takker så du tror den strammer den oppe når eg kjører litt? Strammer på begge skruene bak og kjettingen blir strammere under men ingenting oppe:/ har sikkert rullet hjulet rundt flere mil no :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...