Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den lille spørsmålstråden for moped - AKA backuptråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

når jeg peiser in choken går den helt rått i 4-5 sekunder før den så dauer helt. Hva er problemet tror dere? Pluggen er helt fette ny så er vanskelig å se om den er brun, mørk. PLis gi tips :D og tror også tomgang og blandekskruen har helt fuckte instillinger xP

 

høres ut som et luftfilterproblem eller at du ikke har justert opp nåla inni gasseren... eller prøv en større dyse...

men trimming er ikke lov å snakke om her på forumet visst.. :ph34r:

 

hmm, filteret er rent tror jeg, nåla i gasseren? men tror dere den får for mye eller for lite bensin?

Lenke til kommentar

Hallo :)

 

Må få bytta olje på DTR'n min.. Men hvordan olje skal jeg bruke?

 

Og den mopeden er det ikke sikkert bytta olje på på 7-8 år..Han jeg kjøpte den av hadde hatt den stående i garasjen i 6 år, ubrukt. Kan den olja klumpe seg til eller noe når den har stått på så lenge ? :p

 

nei, men den kan inneholde mye vann å grums i bunn..

olja er 1 millioner år gammel så den klarer 7år på motoren :!:

 

bare bytt, bruk vanlig motorolje 10w40 helsyntetisk. :love:

 

men pass på hvor mye du heller oppi.. skal ikke være fullt opp akkurat.. :ph34r:

tipper det er rundt 7-8dl du skal ha oppi... :roll::hmm:

 

Hehe, ja sant det xD

er vel 6,5 dl ;) Takk ;)

Lenke til kommentar

når jeg peiser in choken går den helt rått i 4-5 sekunder før den så dauer helt. Hva er problemet tror dere? Pluggen er helt fette ny så er vanskelig å se om den er brun, mørk. PLis gi tips :D og tror også tomgang og blandekskruen har helt fuckte instillinger xP

 

høres ut som et luftfilterproblem eller at du ikke har justert opp nåla inni gasseren... eller prøv en større dyse...

men trimming er ikke lov å snakke om her på forumet visst.. :ph34r:

 

hmm, filteret er rent tror jeg, nåla i gasseren? men tror dere den får for mye eller for lite bensin?

den får nok for lite...

Lenke til kommentar

Kommer en skikkelig dyp, mørk skrapelyd fra motoren når jeg kjører noen ganger. Høres nesten ut som om det er fra sylinderen, kan det være stempelringene som er fucka?

 

:hmm:

Skrapelyder er aldri et godt tegn. Plukk opp toppen og sylinderen, og se om alt står bra til. Se etter riper i sylinderen og på stempelet, samt sjekk at stempelringene er hele og fine. Er noe slitt, bytter du det. Nytt pakningssett + ringer er kanskje kjekt når du først har delene oppe uansett...?

Lenke til kommentar

Politiet prioriterer selvsagt trimmede mopeder som kjører i 60+ på veien, men hender det at de stopper mopeder som kjører i pent og rolig, i lovlig fart?

 

Altså, hvis mopeden jeg kjører er trimmet, men jeg velger å kjøre pent og rolig, i max 45 km/t. Er det stor sannsynlighet for å bli stoppet da?

Endret av tottings
Lenke til kommentar

egentlig ikke, så lenge det ikke er kontroll og den ikke bråker som bare fuck..

 

Skrapelyder er aldri et godt tegn. Plukk opp toppen og sylinderen, og se om alt står bra til. Se etter riper i sylinderen og på stempelet, samt sjekk at stempelringene er hele og fine. Er noe slitt, bytter du det. Nytt pakningssett + ringer er kanskje kjekt når du først har delene oppe uansett...?

 

Jepp, tenkte det samme :) Tenkte åsså sånn at hvis den fucker seg får jeg bedre trimm :p

Lenke til kommentar

ÅÅÅÅAÅÅAÅWEÅAEFAEÅPFGNAPGN!O!!!!!§ har TP throhy 72,5ccm syll, 21mm DellOrto, org filter, mK2 effektanlegg. Sykkeln starter, går greit på turtall,før den så sakte dabber ut,den reagerer overhode ikke på endringer i turtallskrue lufteskrue, og dabb.. har prøvd alle dysene fra 92-112 å har funnet ut at 100-102 er best. Men den vil aldrig opp i turtall! bare når jeg tar in choken går den som et helvette men etter 3sekk med den inne dør den.: (! ER SÅ FITTE LEEEEEEII!I!!!!!!!!

pliis noen som har hatt lignende :(?????

Lenke til kommentar

bursdag og lappen i dag :D :wub: 0 feil på 9 min :D

 

men så fjusker tzr'n :( misstenker, enten fukt i plugghetten eller dårlig plugg, skal skifte plugg i morgen og se :) vist det ikke hjelper håper jeg mp kommer opp snart :D

 

Dobbelt Gratulerer :dribble::thumbup::w00t: ,

 

bytt plugg og vask filter :dribble:

takk :) har kjøpt ny plugg i dag :) så skal snart ned å bytte også skjekke filteret :)

Lenke til kommentar

ÅÅÅÅAÅÅAÅWEÅAEFAEÅPFGNAPGN!O!!!!!§ har TP throhy 72,5ccm syll, 21mm DellOrto, org filter, mK2 effektanlegg. Sykkeln starter, går greit på turtall,før den så sakte dabber ut,den reagerer overhode ikke på endringer i turtallskrue lufteskrue, og dabb.. har prøvd alle dysene fra 92-112 å har funnet ut at 100-102 er best. Men den vil aldrig opp i turtall! bare når jeg tar in choken går den som et helvette men etter 3sekk med den inne dør den.: (! ER SÅ FITTE LEEEEEEII!I!!!!!!!!

pliis noen som har hatt lignende :(?????

 

prøv en gang uten luftfilter, og har du løftet nåla i gasseren.. prøv å monter annen forgasser i værste fall...

Lenke til kommentar

Prøvde en sfx i går, fy faen så lav den var :p

Men fikk den på hjul da.. var nesten org :p

 

Har du prøvt en gilera runner? jeg har 4cm heisestykke på min å når akkurat ned i bakken da jeg sitter på sete å jeg er lang i sjit fallet :!: :w00t:

 

post-212280-1270747982,0608_thumb.jpg

nope.. men var syykt uvandt å gå fra aprilia sr som er høy, til sfx som nådde halveis opp liksom :lol:

 

noen som har en cdi til TZR til salgs? det er til en 03-modell :yes:

jeg har, kom med bud på pm :)

 

ÅÅÅÅAÅÅAÅWEÅAEFAEÅPFGNAPGN!O!!!!!§ har TP throhy 72,5ccm syll, 21mm DellOrto, org filter, mK2 effektanlegg. Sykkeln starter, går greit på turtall,før den så sakte dabber ut,den reagerer overhode ikke på endringer i turtallskrue lufteskrue, og dabb.. har prøvd alle dysene fra 92-112 å har funnet ut at 100-102 er best. Men den vil aldrig opp i turtall! bare når jeg tar in choken går den som et helvette men etter 3sekk med den inne dør den.: (! ER SÅ FITTE LEEEEEEII!I!!!!!!!!

pliis noen som har hatt lignende :(?????

har du hvit eksos?

Lenke til kommentar

ÅÅÅÅAÅÅAÅWEÅAEFAEÅPFGNAPGN!O!!!!!§ har TP throhy 72,5ccm syll, 21mm DellOrto, org filter, mK2 effektanlegg. Sykkeln starter, går greit på turtall,før den så sakte dabber ut,den reagerer overhode ikke på endringer i turtallskrue lufteskrue, og dabb.. har prøvd alle dysene fra 92-112 å har funnet ut at 100-102 er best. Men den vil aldrig opp i turtall! bare når jeg tar in choken går den som et helvette men etter 3sekk med den inne dør den.: (! ER SÅ FITTE LEEEEEEII!I!!!!!!!!

pliis noen som har hatt lignende :(?????

har du hvit eksos?

 

naaai.. den er helt fin, ikke toppakningen vet jeg xP får aakurat de 10-20første sekundene rett etter start kan jeg ruse den fint i fri, og vil opp i turtall da, men med en gang i gir hoster og harker den, noen sier for mye bensin? for det høres utsom den drokner til tider.

Lenke til kommentar

FYFAEN! Noen som vet hvordan man skal få plass til noe luftfilter på en 28mm gasser i en Rieju smx. Har stoooore problemer nå ! SÅ HEEEELP ! Ellers begynner sykkelen å bli klar.

 

Slik at hvis noen følger med på prosjektet mitt på Mp, har de mye fett i vente ! =)

 

Btw, noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en bensinslange som kan passe på en dellorto 28mm gasser ? :love:

 

 

TAKKTAKKTAKK For svar !=D

Endret av marjoh1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...