Gå til innhold

Fotballkrigen på NRK1


Gjest medlem-140898

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-140898

Bård Tufte Johansen reiser verden rundt og besøker de mest konfliktfylte fotballoppgjørene.

 

Torsdager kl 20:15

 

Første sesongen er det 6 episoder. Det har allerede gått 3 av dem. For de som ikke har sett noen av episodene, så kan dere se her :http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/617802

 

Det er helt sykt å se at det er en stor forskjell hvordan supporterne mot hverandre her i Norge, og andre steder som Amerika,afrika og Asia...

 

Andre som følger med ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-140898

Gjør du ? Jeg synes det det er e stor forskjell. Alt fra tempramanget og atmosfæren rundt stadionen.

 

Jeg personlig gleder megf når han tar en tur til Iran, Tehran.

Lenke til kommentar

Det jeg synes er mest morro, er å se hvor likt dette er på oss norske supportere.

 

No offence, men hahahahaha.

 

Fantastisk program. Bård er utrolig god til å lese folk og trykke på de riktige knappene for å bli likt og å holde seg unna trøbbel. Sitter igjen med inntrykket av at han skal gjøre veldig lite galt for å havne i trøbbel med casuals/hardbarka supportere.

Endret av danidic
Lenke til kommentar

Bra programserie, noen programmer er litt tammere enn andre. Men det har jo med litt forskjellig supporterkultur rundt omkring i verden å gjøre.

Gleder meg også til Iran kampen! leste at noen kastet en murstein i hodet på han slik at han måtte på sykehus... Drøyt!

Lenke til kommentar

Kun to episoder igjen, så ingen Roma-Lazio.

 

Norsk dokumentarserie. (5:6) Intet kontinent har mer lidenskapelige supportere enn Latin-Amerika. Og ingen latinamerikanske kamper er mer intens enn denne. Oppgjøret mellom fattige og rike. Bård Tufte Johansen reiser til Diego Maradonas gater og kampen kalt El Superclasico mellom River Plate og Boca Juniors.

 

Norsk dokumentarserie. (6:6) Asias største fotballkamp mellom Persepolis og Esteghial holdes under store plakater av Ayatollah Khomeini i Teheran. Hundre tusen menn på tribunen. En av dem er blond og holder med Odd Grenland. Han heter Bård Tufte Johansen. Det skal bli en dramatisk opplevelse.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Greia er vel at det finnes mange rundt om Norge som ønsker å skape en slik kultur. Men blir holdt i stor grad tilbake av klubbene og NFF. Bare se på Lillestrøm og FFK hvordan supportere der blir motvirka. Norsk supporterkultur er likevel i fremmars, i flere og flere klubber har det kommet grupperinger med fokus på tribunekultur. Det er bare se over til Sverige og Danmark hvor det er en levende tribunekultur.

 

Når det gjelder programmet har vel Bård en del faktafeil her og der, men han har en humoristisk vri på det og er verdt å følge med på.

Lenke til kommentar

Veldig skuffet over River-Boca-programmet. Synes det ble mer en jakt på billetter og mafia, enn å vise oss og sette oss inn i den sør-amerikanske fotballkulturen. Viser jo ingenting man ikke får sett i youtube-klipp. De skulle bare ha betalt de 20 lappene med en gang, og stått sammen med Bocas Barrabravas. Filmet dem både på bussen og på stadion, det tror jeg hadde vært knall. Hadde nok vært en god del heftigere, at Boca vant kampen gjorde jo heller ingenting :)

Lenke til kommentar

Jeg synes programmet i går var helt topp, det er jo det rundt fotballen som er morsomt, ikke selve kampen, den driter jeg i-

 

Supporterlivet er det jeg synes er interessant, om det er på puber, busser, utenfor eller innenfor stadion. De ekstreme barrabragaene hadde vært kjempemorro og fått se. Synd Boca-folka ikke turte å garantere for Bård og teamets sikkerhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...