Gå til innhold

Bestilt Xito friends, angrer, hva kan jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Hei. Har akkurat bestilt Xito friends.

Det er noe som er kommet i veien slik at jeg angrer og vil heve bestillingen.

 

Hva kan jeg gjøre?

Har også betalt inn 199 i ringesaldo, vil jeg få tilbake det beløpet?

 

Edit: Skriveleif

 

Mvh

 

Mountain Dew :cool:

Endret av Mountain dew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har 14 dagers angrefrist når du bestiller på nettet/telefon. Du har sikkert fått et angreskjema på mail (sammen med bestillingsbekreftelsen) som du kan sende inn til Xito.

 

Har du portert nummeret ditt fra en annen operatør kan du kontakte dem og be de stoppe porteringen.

 

Pengene skal du få igjen uansett :-)

Lenke til kommentar

Fikk dette svaret fra Onecall:

 

Hei, og takk for din henvendelse

 

Vi kan dessverre ikke kansellere bestillinger gjort hos andre leverandører.

 

Vennligst ta kontakt med Xito, så vil de kansellere bestillingen slik at du beholder ditt kontant abonnement hos One Call.

 

Skulle det være noe annet, vennligst ta kontakt.

 

 

God påske!

 

Da kontakter jeg Xito

Lenke til kommentar

Det var litt rart, men mulig One Call har egne prosedyrer...

 

Det er kun bestillende operatør som kan kansellere en portering, så det er ikke noe som er spesielt for One Call. Når man bestiller en vare hos en bedrift så må man naturligvis kontakte den samme bedriften om man vil avbestille varen.

Lenke til kommentar

Er du telenorkunde og prøver å skifte til en annen operatør bilr du automatisk kontaktet av telenor med et "godt" tilbud for å forbli kunde. Takker du ja til dette, kanselerer telenor porteringen. Hvis Telenor kan gjøre det er det vel ikkje noe i vegen for at andre operatører kan gjøre det samme?

Lenke til kommentar

Er du telenorkunde og prøver å skifte til en annen operatør bilr du automatisk kontaktet av telenor med et "godt" tilbud for å forbli kunde. Takker du ja til dette, kanselerer telenor porteringen. Hvis Telenor kan gjøre det er det vel ikkje noe i vegen for at andre operatører kan gjøre det samme?

Lenke til kommentar

Er du telenorkunde og prøver å skifte til en annen operatør bilr du automatisk kontaktet av telenor med et "godt" tilbud for å forbli kunde. Takker du ja til dette, kanselerer telenor porteringen. Hvis Telenor kan gjøre det er det vel ikkje noe i vegen for at andre operatører kan gjøre det samme?

Tror grunnen til det er at da kjøper du jo ett nytt produkt og da har de lov til å avbryte porteringen. Men Xito har ikke svart men gjør det nok snart.

 

Edit: Idag fikk jeg brev med simkort men ingen angreskjema.

Endret av Mountain dew
Lenke til kommentar

Hei. Dårlig at jeg ikke fikk angreskjema på e-post eller per brev.

 

Har heller ikke fått svar på e-posten så sender de ett brev.

 

Funker dette?

 

Xxx Xxx

Xxxxx,

XXXX Xxxxx Xxxxx31.03.2010

 

 

 

Xito AS

Postboks 192 - Kjelsås,

0411 Oslo

 

 

 

Hei Xito. Onsdag 24.03.2010 bestlillte jeg Xito Friends med portering med nummer xxxxxxxx.

 

Grunnet spesielle omstendigheter angrer jeg på denne bestillingen og vil benytte meg av angreretten. Jeg fikk verken med angrerettskjema på bekreftelsen per e-post eller bekreftelsen per brev. Jeg sendte dere e-post men den fikk jeg ikke svar på, derfor sender jeg dere ett brev.

 

Jeg ber dere derfor om å avbryte porteringen og tilbakebetale beløpet jeg betalte dere når jeg bestilte tjenesten.

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

 

 

Xxx Xxx

E-post: [email protected]

Lenke til kommentar

Hei. Dårlig at jeg ikke fikk angreskjema på e-post eller per brev.+++

 

 

De er faktisk pliktig til å sende deg angrerettsskjema og "alle" seriøse aktører på markedet gjør det. Faktisk blir angrerettstiden forlenget ( 3 mnd. ? - husker ikke helt) når dette ikke blir gjort.

 

Husk å ikke slette epostmeldingen til de - så har du et klart bevis.

 

Ellers ser brevet ditt ok ut.

 

Men tydelig at det finnes noen "barnesykdommer" hos denne operatøren.

Endret av geirm
Lenke til kommentar

Hei igjen. Fikk idag beskjed fra Xito på mail.

 

Hei!

 

Du er overført til Xito, pga påske og redusert bemanning i påsken er ikke denne avbrutt. Du er nå aktiv hos Xito. Om du vil tilbake til tidligere operatør må du bestille via tidligere operatør en tilbakeportering.

 

Ha en super dag.

 

Med vennlig hilsen / Best regards,

 

Ove Vik

 

Administrerende direktør / CEO – Xito Best Friend

 

Xito AS - The social media mobile company

 

Vil jeg kunne få tilbake de pengene som var igjen på kontantkortet som jeg hadde hos Onecall?

 

Og hvor lang tid tar det før jeg blir portert tilbake til Onecall?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...