Gå til innhold

Smerter i leggen


Anbefalte innlegg

Trente en knallhard (for meg) fotballøkt på mandag, på kunstgress, og nå, 2 dager senere, er jeg fortsatt utrolig støl i høyre legg og også litt helt nede ved ankelen/vrista. Det er ganske vondt å gå, eller å røre på benet i det hele tatt. Det er mest smerter helt foran i leggen og da lengst nede, ikke like mye oppover mot kneet.

 

Nå frykter jeg rett og slett at disse smertene ikke vil gi seg på en stund. Men enda mer frykter jeg at jeg tar en ukes fri nå, og så når jeg ikke kjenner noe smerter lenger og går på en fotballtrening igjen neste uke - at det samme da vil skje igjen!

 

Jeg har lest noe om fysioterapauter og lignende rundt omkring, er det noe vits å oppsøke noe slikt noe?

Hva bør jeg gjøre?

Endret av PIN-kode
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig det er benhinnebetennelse.

 

Det du gjør:

 

- Bruk joggesko daglig (gir mye demping)

- Tren stabiliseringsøvelse (ala tåhev, stå på et ben, et bens knebøy)

- Masser leggen din

- Barber leggen

- Teip en bit tape over leggen. (Fest tapen på yttersiden av leggen, og dra teipen rundt) Dette for å forandre belastningspunktet til fremre leggmuskel.

 

- Slapp av noen dager

- Oppsøk lege hvis vondt etter 3-5 dager

 

vZ

Lenke til kommentar

Sitter irritasjonen bak på leggen helt nederst, kan det være akillessenen som ikke liker seg.

 

Nei som sagt var det helt foran. Men det ga seg i slutten av uka, men da gikk jeg heller ikke noen lange distanser da, samtidig som jeg smurte på med noe som heter Orudis (usikker på om det var det som hjalp). Nå er det ny uke, men fri fra fotball grunnet påskeferie. Derfor gikk jeg på treningssenter og jogget en 10 min tid og kjente jeg ble litt (men ikke så veldig) sliten, men foten er helt fin :) MEN det var jo ikke på kunstgress da! Så jeg er spent på hvordan det vil gå når jeg skal løpe på kunstgresset igjen neste mandag. Skal da prøve andre sko enn sist. Sist brukte jeg fotballsko med knotter - neste gang blir det kunstgressko.

Endret av PIN-kode
Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...