Gå til innhold

Eksamensvakter som ødelegger eksamen?


Harding1

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en ubehagelig opplevelse i forbindelse med en eksamen som jeg hadde i desember i fjor. Dette var en avgjørende eksamen for meg, og jeg var godt forberedt.

Da det gjenstod 1 time av eksamen gikk jeg en tur på toalettet, som da krever følge av eksamensvakt. Det var en eldre kvinne som fulgte meg. Da vi nærmet oss toalettene ville hun ha meg inn på herretoalettet (jeg er kvinne). Hun nærmest dyttet meg inn. Jeg snudde meg og sa til henne at jeg skal da ikke inn der, og gikk mot dametoalettet. Hun så litt rart på meg, og sa noe sånt som at "jeg trodde da ikke at du var en jente". Jeg gikk nå inn på toalettet, og fikk gjort det jeg skulle.

 

Men, da jeg satt meg ned igjen med eksamen klarte jeg ikke å fokusere på andre ting enn den vakten som trodde at jeg var en mann. Jeg ble faktisk ganske lei meg, og klarte ikke å fullføre den siste oppgaven på en god måte. Det har vist seg at akkurat den oppgaven var forskjellen på hvilken karakter jeg fikk, og dersom jeg hadde fullført oppgaven på en god måte ville jeg ha fått en bedre karakter.

 

Jeg er ikke i tvil om at den hendelsen ødela min besvarelse. Da jeg fikk oppgavene ble jeg glad, fordi dette var noe jeg kunne, men den siste timen av eksamen ble hodet fullstendig tomt. Alle tanker gjaldt meg, og om hvordan eksamensvaktene og andre oppfattet meg og hvordan jeg evnt. ser ut.

 

Er dette noe som går an å klage på? Eller må vi studenter finne oss i å bli utsatt for slike unødvendige påkjenninger på eksamen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sensuren har falt for lenge siden den.

 

Men er det noe som kanskje burde ha blitt sagt, slik at man blir oppmerksom på at eksamensvakter kan gjøre ting som kan ødelegge eksamen?

 

Forøvrig er ikke dette et tema som det er så greit å snakke om heller, og er årsaken til at jeg ikke har tatt det opp med noen. Jeg synes det er flaut og ekkelt å snakke om.

Lenke til kommentar

jeg hadde tatt det opp med sensor og deretter gått videre til rektor med dette, eller evt avdelingsleder.. for at en elev skal kunne yte sitt beste når det kommer til examen, og ikke bli trakkasert av slike surrehoder som ikke ser forskjell på gutter og jenter! jibes! lykke til!

Lenke til kommentar

jeg hadde tatt det opp med sensor og deretter gått videre til rektor med dette, eller evt avdelingsleder.. for at en elev skal kunne yte sitt beste når det kommer til examen, og ikke bli trakkasert av slike surrehoder som ikke ser forskjell på gutter og jenter! jibes! lykke til!

 

Ok. Jeg lurer på om jeg skal skrive et skriftelig brev. Føler at det kanskje er lettere enn å ta det muntlig.

 

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar

kan være at ho tok feil av toalettene? at ho faktisk trodde at det var et dametoalett? og når hun da fant ut at det ikke var det så ble hun flau og visste ikke helt hva hun skulle gjøre eller hvordan hun skulle reagere?

Endret av mihcaoj
Lenke til kommentar

kan være at ho tok feil av toalettene? at ho faktisk trodde at det var et dametoalett? og når hun da fant ut at det ikke var det så ble hun flau og visste ikke helt hva hun skulle gjøre eller hvordan hun skulle reagere?

 

Tviler på det. Hun sa at du skal da inn her på herretoalettet.

Lenke til kommentar

Makan. Dette var direkte ufin og utidig oppførsel fra vakten. Men ikke ta deg nær av det! Jeg tviler nok på om du får gjort noe med karakteren, men det er vel ingenting som hindrer deg i å klage på vaktens oppførsel.

 

Karakteren får jeg nok ikke gjort noe med.

Men jeg føler at jeg bør gjøre noe med det. Det plager meg fremdeles, og jeg mener jo at eksamen ble ødelagt for meg på grunn av dette her. Det er ikke en lett sak å skulle ta opp, dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...