Gå til innhold

Ny mobil, Maks 3500


Anbefalte innlegg

Og hvilken touch mobil har du om jeg tørr spørre? hehe :p

Jeg har lånt en kompis sin Tattoo for å skrive melding med (syns den har alt for liten skjerm til å skrive meldinger med, selv om jeg bruker landskapmodus :p)

Men kanskje dette bare er snakk om på små skjermer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg tenker meg om, har ikke Tattoo også resistiv touch-skjerm, ikke kapasitiv? Dette vil jo også gjøre det mye vanskeligere å skrive med fingrene.

 

Men ja, det er nok lurest å stikke innom på butikken og prøve litt forskjellige telefoner selv. Ikke glem å test Hero da, selv om den ikke har hw-tastatur ;) Det kan godt hende du liker den!

 

Husk forresten også at det nesten alltid blir billigere om du kjøper mobilen på nett enn om du kjøper den i din lokale Elkjøp/Expert/etc-butikk.

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om, har ikke Tattoo også resistiv touch-skjerm, ikke kapasitiv? Dette vil jo også gjøre det mye vanskeligere å skrive med fingrene.

 

Men ja, det er nok lurest å stikke innom på butikken og prøve litt forskjellige telefoner selv. Ikke glem å test Hero da, selv om den ikke har hw-tastatur ;) Det kan godt hende du liker den!

 

Husk forresten også at det nesten alltid blir billigere om du kjøper mobilen på nett enn om du kjøper den i din lokale Elkjøp/Expert/etc-butikk.

Derfor jeg spør og graver her med det første :p jeg er fullt klar over hvor mye det er å spare gjennom kjøp på nettet. ;) Forresten, hva vil kapasitiv og resitiv skjerm si??

Lenke til kommentar

Derfor jeg spør og graver her med det første :p

Hva var det svar på? :p Skjønte ikke helt sammenhengen mellom det og det du siterte :p

 

Kapasitiv vil si at den er berøringsfølsom, mens resistiv vil si at den er trykkfølsom. En resistiv skjerm må man altså trykke på for at den skal registrere det du gjør, mens en kapasitiv skjerm trenger du bare berøre lett. Resistive skjermer bruker man ofte stylus til.

Lenke til kommentar

"Bare" en HTC versjon av Nexus One? Desire og Nexus One er tross alt de kraftigste mobilene hardware-wise som er ute nå. Desire har i tillegg 64 MB ekstra RAM i forhold til Nexus One, samt HTC Sense, hardware-knapper istedenfor touch-knappene, og en optisk trackpad istedenfor fysisk trackball.

Google Nexus One er forresten også HTC-produsert ;P

Lenke til kommentar

Neida, Legend er også en veldig bra telefon. Forskjellen er at den har mye svakere prosessor, mindre RAM, og en mye mindre skjerm (samme størrelse og oppløsning som Hero). På plussiden får du en telefon med et veldig fint unibody design i aluminium. Ulempen med det er at du må betale nesten like mye for en telefon som har mye mindre futt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...