Gå til innhold

Vil ha kontantfrie bussar


Anbefalte innlegg

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.7048778

 

Hva synes dere? Selv synes jeg dette høres tungvint ut for oss kunder.

 

Selv om jeg ikke liker de pengeautomatene som finnes på enkelte kiosker ol., så hadde nok noe lignende vært best her. Da kunne man fortsatt betale med kontanter og det ville nok blitt færre ran (automatene burde være meget vanskelige å åpne eller ta med seg).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

synes det er interssant å bemerke seg at årsaken til dette plutselige behovet for kontantløse busser spiller inn i hendene på myndighetene, disse nye billettene igjen kommer garantert til å bli av den sporbare sorten og dermed en innskrenkelse av privatlivet.

 

Akkurat slik vi vil ha det, glem det at dette er et problem relatert til de senere års vannstyre, det kan ikke nevnes.

Lenke til kommentar

Hvis man kan bruke kontanter på bussholdeplassen istedenfor, så ser jeg ikke noe problem. Men, det burde være slik at folk som tar buss kan skaffe seg billett når de trenger å kjøre buss, og ikke er tvunget til å kjøpe billett lang tid i forkant av reisen. Det ville vært urimelig.

 

Å betale med kontanter bør alltid være et gyldig alternativ. Er ikke dette også en lovfestet rett?

Lenke til kommentar

Angående å betale med kontanter er det en lovpålagt rett, men ved litt paragrafrytteri så kan en sikkert ri det til at så lenge det finnes en automat på en stasjon som tar kontanter så har en mulighet til å betale med kontanter, selv om det ikke alltid er like lett i praksis.

 

Uansett, begge problemene kan løses ved å ha billettautomatene ombord på bussen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...