Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Brutal feil med PCen - Disk read error ++?


Anbefalte innlegg

Har akkurat fått på PCen etter krasj. Okei. Nå har det seg sånn at jeg i perioder har hatt problemer med at datamaskinen først låser seg og deretter krasjer. Dette har skjedd to ganger tidligere og skjer nå for tredje gang. Det har gått flere måneder i mellom hver gang. Sist det skjedde var før jul.

 

Problemet starter ved at programmet jeg er aktiv i (enten det er nettleser, filbehandling eller spill) låser seg og sier "svarer ikke". Sekunder etter låser alt annet seg og PCen fryser helt så jeg må manuellt tvinge av PCen ved å holde inne power knappen.

 

Når jeg skal skru PCen på etter jeg har tvinget den av, får jeg en del forskjellige feilmeldinger. Dette er de jeg har fått til nå:

 

1. "A disk read error occurred. Press CTRL+ALT+DEL to restart." Dette er den mest utbredte og den jeg sliter mest med. Hver gang jeg trykker CTRL+ALT+DEL skjer det bare det samme om og om igjen før det plutselig fungerer (kan ta opp til 15 restarts), men når jeg da er i Windows risikerer jeg at PCen krasjer igjen.

 

2. "Windows error 0xc00000e9". Skal visst bety feil med input/output hardware. Denne fikk jeg for første gang i helga, og da fikk jeg den MYE.

 

3. Blitt bedt om systemgjenoppretting (som sa den ikke klarte å gjenopprette noe). Fikk for første gang i helga og kun fått en gang.

 

4. Et eller annet med nVidia, som står og loader slik: ....../\. Fikk for første gang i helga og kun fått en gang.

 

Disse problemene går om og om igjen og i mellom hverandre. Når jeg får feil 1 og trykker for å restarte kan det f.eks gå over til feil 2 og derettter tilbake igjen.

 

Problemer jeg også har er blue screens og at keyboard/mus ikke funker under reboot.

 

Krasjene har oppstått både når jeg hadde Vista 32bit og W7 64bit, før og etter full formateringer og virus-scan osv osv.

 

Beklager rotete innlegg.

Endret av Sondre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...