Gå til innhold

SCSI problem


TheEdge

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel Adaptec AHA-2940 SCSI kontroller, en Toshiba 40x Cdrom og en Yamaha CRW8424S brenner. Toshiba spilleren står sist på scsikabelen og er terminert, terminering er også aktivert på kontrolleren som sitter først på kabelen.

Kontrolleren gjennkjenner både spilleren og brenneren under oppstart, og det er ingen konflikter i enhetsbehandling. Cd spillerene vises som normalt i explorer og de spinner opp når jeg setter i cd'er.

 

Problemene kommer når jeg prøver å kopiere fra cd'ene. Da går det 3-4 sekunder, så blinker led'ene på den andre spilleren og jeg får blåskjerm som sier;feil ved lesing av cdrom, Sett inn cd... Får også samme problem med bare en og en av spillerne tilkoblet. Begge spillerne fungerte før jeg skiftet kontroller og det fungerte også rett etter jeg skiftet, men pga av konflikter med deling av irq mellom pci sporene måtte jeg stokke om på pci kortene. Nå er jeg altså kvitt konfliktene, men nå får jeg hverken lese eller brenne cd'er. Os er WinMe. Har noen noe forslag til løsning på dette problemet?

 

Systemet ellers:

 

- Aopen AX34 PRO II

- FCPGA PIII 866@910

- 2x 256MB pc133 ram

- Gainward Gforce 2 mx400 64MB

- 3com 905b

- Creative sblive value 256

- Asuscom ISDNlink

 

- IBM 45GB

- IBM 10GB

- Quantum Fireball ex 12,7 GB

- Western Digital 4,3 GB

 

 

 

The Edge

[email protected]

 

 

[ Denne Melding var redigert av: TheEdge på 2001-10-13 16:05 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er nå løst!

 

Jeg satte bussfrekvensen tilbake til 133Mhz som den skal være, og da funker allting som det skal. Det er jo litt merkelig at ikke scsi kontrolleren taklet noen få mhz extra på pci bussen da alle de andre pci kortene mine fungerte fint da jeg kjørte 140Mhz buss.

 

SCSI Kontrolleren er derimot noe kranglete og nekter å dele irq resurser med andre pci kort. Er det noen som har noen erfaringer med dette, og evt. vet hvordan man kan få denne til å dele resurser?

 

 

TheEdge

[email protected]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...